Annons

Köpa Hemsida?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Idrus

Aktiv medlem
Eftersom jag inte kan göra en hemsida själv, så undrar jag vart man kan köpa en hemsida? och kostar den att ha i månaden eller betalar man allt direkt?

MVH Ida
 

Zewrak

Aktiv medlem
Billigast är nog att hitta något webhotell som har templates för hur en sida ska se ut som du bara fyller i texter etc.

Vad ska du ha på sidan? Blogs och liknande finns det ju många om man står ut med det formatet.

Det är rätt dyrt att få en unik site designad och tillverkad. Runt 300-500kr/timme+moms eller 20.000+moms för en färdig sida får du säkert räkna med. Så det är inte alltid helt lätt för en privatperson.

Vad ska du ha sidan till? Är du aktiv inom något så du är sponsrad etc?
 

Idrus

Aktiv medlem
Hej! Jag är ute på tävlingar och fotar och hade velat ha en egen hemsida att ladda upp mina bilder på så folk kan se och ev. köpa :) okej tack för svaret,
 

Saxdalen

Aktiv medlem
Man kan ju skaffa en "egen" hemsida här på FS.

Borde vara ett billigt bra alternativ åtminstone i början.
 

Akerstrom

Aktiv medlem
Det finns en hel del alternativ men allt beror på hur mycket du tänkt lägga, vad har du för budget?
 

HP.

Avslutat medlemskap
Det stämmer, ca 20 000 brukar det landa på, men då brukar även SEO vara inräknat. Det klart det går att få en hemsida gjord från någon tonåring i någon källare för någon enstaka tusenlapp. Men samma gäller som vid fotograferingens verktyg, man får vad man betalar för..

Genom att jag sett många är aktiva här på sidan och behöver hjälp med att få en fungerande och professionell hemsida till sina företag, hobbies eller försäljningar vill jag erbjuda min hjälp här.

Eftersom jag fick hjälp i rätt riktning när jag kom med frågor inom bildhantering så är den som behöver goda råd välkommen att höra av sig. Jag är insatt i det mesta inom ämnet och kan ge er länkar eller hänvisa er vidare åt rätt riktning.
 

Idrus

Aktiv medlem
Eftersom denna tråd nu är gammal kan jag säga att jag hittade en kille som gjorde en hemsida till mig under femhundralappen, som blev designad precis som jag ville att den skulle se ut. Han gjorde det bara för att han tycker att det är kul och vidareutvecklas, inte tjäna pengar. Så en hemsida för 20000? nej behövs absolut inte, om man inte äger H&M eller Nelly.com.
 

Idrus

Aktiv medlem
Förresten så skiter jag i om personen i fråga sitter i en källare eller använder kostym och har kontor. Bara man får det man vill, som jag fick - för under 500kr.
 

HP.

Avslutat medlemskap
Jag har ett grundpris på 6000 och det anses som ganska lågt i förhållande till att jag då använder mig utav 2 kända webbgrafiker medans jag själv är programmerare och användarvänlighet. På det priset tillkommer det om man vill skräddarsy eller lägga in all information/bilder m.m.

Bra att du är nöjd, men man får vad man betalar för, så är det med allt här i världen.
 

HP.

Avslutat medlemskap
Bara för din vetskap så är det omöjligt veta vad H&M betalade för sin hemsida, men de har egen IT-avdelning och där snackar vi om hundratusentals kronor och säkert miljoner om vi skall räkna med all marknadsföring.
20 000 kronor för H&M kanske täcker upp 1-2 veckors jobb för en person på deras IT-avdelning om ens det.

Jag har inte förstått det här med att många personer tror att vi på nätet verkar efter egna regler och på något sätt jobbar nästan gratis.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jag har inte förstått det här med att många personer tror att vi på nätet verkar efter egna regler och på något sätt jobbar nästan gratis.
Nu är det ju så att precis som att det finns hobbyfotografer som fotograferar för en spottstyver så finns det förstås hemsideknackare som agerar enligt liknande principer. Att driva en rent kommersiell verksamhet på de villkoren går förstås inte. En del efterfrågan spottstyvervarianten medan andra är beredda att betala mer för förhoppningsvis större professionalism, bättre kvalitet. leverans i tid och enligt vad som avtalats. Och att eventuella problem som uppstår kan lösas även mer än två minuter efter leverans. :) Därmed inte sagt att spottstyvervarianten behöver vara dålig; det finns väldigt duktiga hobbyfotografer precis som hobbyknackare. Kunderna är dock inte riktigt desamma även om det förstås överlappar.

Om vi tittar på trådstartaren så är hon 19 år enligt profilen och då ska du dessutom dra bort 2-3 år från det för att komma till åldern för när tråden startades. Tror du att en 16-17-åring bränner 20 kkr på en hemsida?
 
Senast redigerad av en moderator:

HP.

Avslutat medlemskap
Sen finns det de som inser precis som du skriver. Kunde inte uttryckt det så mycket bättre själv.

Men om du läser, så inleder jag det jag skrev med: "För din vetskap..."
Och jag som är verksam inom IT-branschen har en viss skyldighet att förmedla för den bredare massan att vi besitter en kompetens och professionalism som kostar att anställa och då är det oavsett deras ålder. Och hur ung personen eller potentiella kunden än är så kostar inte H&M:s budget 20K.

Det är ungefär som att säga till er fotoentusiaster att man vill köpa en värsting Nikon-kamera för 500 bara för att man lyckats få tag på en systemkamera för det priset.

Precis som du så bra uttryckte så kan man få ut ganska mycket ur vänner, familj eller unga hungriga som gärna behöver såväl referenser som erfarenhet.

Men ändock kommer vi tillbaka till att priserna blir inte annorlunda för att det är en 16 åring som pratar. Jag måste fortfarande berätta hur verkligheten ser ut och tyvärr i vissa fall t.om. fostra in i vissas medvetanden att IT-branschen inte är småungar som är verksamma i och många inom IT har minst 3-4 års akademisk utbildning + avsevärda år och timmar bakom skärmen.

Men självklart är det bara bra att hon fick tag på den hon fick vilket jag påpekade det första jag gjorde, det är bra både för henne och för honom, hon fick det billigt och bra och han fick göra det han uppenbarligen var bra och brann för. Kanske han bygger upp en verksamhet längre fram och med mer kompetens inom såväl IT som ekonomi kanske han kan börja ta betalt för sina tjänster och leva på det.

Det är inte menat som något offensivt det är så verkligheten ser ut oavsett ålder kanske det inte blir en chock för henne eller många andra som läser i detta forum som faktiskt är öppet nästa gång de hör eller läser om det.
 

Tony Rosendahl

Aktiv medlem
Ragga kunder?

Vet inte riktigt vad du är ute efter på Fotosidan annat än att eventuellt ragga kunder när du bumpar en tråd från 2008.....

(Jobbar själv professionellt med hemsidor till både företag och privatpersoner, men mot privata/hobbyföretagare så är jag inte ens i närheten av de summor Du talar om.)

Btw, kollade på Din egen hemsida och frågetecknen hopar sig.....
Tex "programmerar" Du alla Dina sidor i färdiga CMS som WordPress?
 
Senast ändrad:

HP.

Avslutat medlemskap
Jag höll med första svaret i tråden och ville nyansera lite mer än han skrivit och genom det skapa lite nätverkande.

Jag skräddarsyr sidor utifrån kundernas behov. Sidor kan byggas genom HTML, CSS, CMS - Wordpress, Joomla. Wordpress är just nu ett extremt omtyckt verktyg att jobba i, därför har det fallit sig naturligt att jobba mycket med det. Ett underbart verktyg om du frågar mig + ger väldigt enkla möjligheter för slutkunden att själv kunna ändra och ta bort på sin hemsida.
 

Tony Rosendahl

Aktiv medlem
Som jag kunde tolka det du skrev så fick man uppfattningen att Du är programmerare och att det därför kostar så mycket som det gör.....

Anlitar man en "källar-pulare" får man vad man betalar för, osv

Genom CMS-system som WordPress och Joomla (jag föredrar Joomla) så är grunden till hemsidan redan förprogrammerad, vilket gör det både snabbt och enkelt att göra en färdig professionell hemsida som dessutom kunden lätt kan uppdatera själv.
Endast "mindre" omprogrammeringar" kan i vissa enstaka fall behövas för att anpassa sidan på något speciellt vis.
Man använder oftast färdiga moduler för att komma åt önskade funktioner och design på sidan.

Om du vore så vass på programmering skulle Du antagligen gjort en egenknackad sida för Ditt företag då detta skulle kunna användas i marknadsföringssyfte att visa upp.
Istället kör du på en mallbaserad WP-sida som vilken "källar-Nisse" som helst hade knåpat ihop för en tusenlapp!

Kollade lite på Dina priser också och blev förstummad!

Tar du alltså betalt extra per år för att ha kontaktformulär på hemsidan?
En färdig modul som man på några minuter designar till en personlig stil och sedan finns den där "för alltid". Det tar Du alltså en årlig avgift för?

Du tar dessutom betalt tusen spänn plus moms för att hjälpa till att VÄLJA webbhotell och då tillkommer kostnaderna för själva webbhotellet!
Som webbyrå bjuder vi på den tjänsten, och jag har faktiskt inte hört någon annan heller bland våra kollegor som tar betalt för detta.....

Men det roligaste av allt på er sida var nog ändå:

"Datormusen är redskapet som används för att bygga er nya hemsida eller sökmotormarknadsföra er företagshemsida"

Hahaha, ja med CMS-system är det ju faktiskt så, man behöver "i princip" bara klicka i lite färdiga moduler!
Skulle Du däremot programmerat sidan själv så hade väl tangentbordet varit det naturliga redskapet?!
 

HP.

Avslutat medlemskap
Huru grabben jag tycker det här har urartat nu. Jag har varit inne på det här forumet X antal gånger och fick hjälp med tips för ett jobb tidigare, så jag hittade hit. När jag är på ett forum så vill jag även bidra och då min kompetens inte finns inom foto så tänkte jag utveckla tråden.

Det du sysslar med får stå för dig. För saken skull då mitt namn står här så skall jag klargöra några saker tydligt för dig då du uppenbarligen har lite svårt att förstå sakers djupare mening. Ja jag är programmerare, utbildad med universitetsutbildning!
Vill man hacka så kan man alltid finna saker på att att hacka, jag skulle kunna nämna minst 10 st riktat mot dig direkt nu, men låter bli det och hoppas istället moderatorerna tar bort ditt inlägg som enbart var påhopp och helt OT.

Jag kan programmera bl.a. Java, Python och Pascal utöver de språk som används inom internetprogrammering vad det gäller några språk, men där har du väl ytterligare något att börja gnälla om. Lägg ner istället din pajas!

Vad gäller din analys av företagshemsidan får stå för dig och om du sysslar med hetsjakter är din ensak. Att säga att vilken källarnisse kan knåpa ihop företagets hemsida är långt ifrån sant. Men smutskastning är ju ditt bord. Jag sysslar inte med sånt!

Inleda med hånande smiley säger mer om dig än om mig, det räcker för mig! För att du inte fick svar på din ledande fråga som du ville. Huru du, jag kommer inte lägga ut exakt all bakgrund här för att du frågar!
 

c.o

Aktiv medlem
Eftersom du nu suttit och klankat ner på "källarnissarnas" jobb och sagt att du får vad du betalar för så förstår jag faktiskt Tonys inlägg.
Att ta betalt/år för ett kontaktformulär ÄR absurt.
Ett litet tips efter att ha varit inne på din hemsida, den var ganska svårläst, orkade inte läsa brödtexten eftersom samma ord hela tiden stod i fetstil och drog uppmärksamhet åt sig, och förstasidan bör vara lättläst.
 

HP.

Avslutat medlemskap
Inlägg, Tråd och Personer anmält till moderator, helt OT!

Att det skulle vara befogat med 3 personer som angriper för att jag skriver att man får vad man betalar för, är absurt! Obehaglig häxjakt.

De enda som klankar ner här är Tony, Camilla Oliv och ztenlund. Jag berättar bara fakta.

Man får olika kvalitet beroende på vad man betalar det är allt jag sagt, det gäller också allt, inte bara hemsidor! Om någon tar det som att klanka ner så kanske det handlar om den personen istället! Kvalitet och vad man blir nöjd med är individuellt och högst personligt, likaså priser!

Och Camilla Oliv lär dig läsa, jag har inte sagt ett ord om "källar-nisse", det är inte mina ord, jag skulle inte skriva så, däremot citerade jag Tony som skrev både "källar-nisse" och "källar-pulare" så rikta din ilska mot honom istället! Ta upp om mitt typsnitt har inget med ämnet göra, återigen bara något taget helt ur luften för att ha något angripa om, inte heller tar jag det som konstruktiv kritik i ett läge som detta så knip igen istället för att bara vräka ur dig dynga!

Lägg av nu, det här är personangrepp och har inget med ämnet göra! Anmält!
 

c.o

Aktiv medlem
Inlägg, Tråd och Personer anmält till moderator, helt OT!

Att det skulle vara befogat med 3 personer som angriper för att jag skriver att man får vad man betalar för, är absurt! Obehaglig häxjakt.

De enda som klankar ner här är Tony, Camilla Oliv och ztenlund. Jag berättar bara fakta.

Man får olika kvalitet beroende på vad man betalar det är allt jag sagt, det gäller också allt, inte bara hemsidor! Om någon tar det som att klanka ner så kanske det handlar om den personen istället! Kvalitet och vad man blir nöjd med är individuellt och högst personligt, likaså priser!

Och Camilla Oliv lär dig läsa, jag har inte sagt ett ord om "källar-nisse", det är inte mina ord, jag skulle inte skriva så, däremot citerade jag Tony som skrev både "källar-nisse" och "källar-pulare" så rikta din ilska mot honom istället! Ta upp om mitt typsnitt har inget med ämnet göra, återigen bara något taget helt ur luften för att ha något angripa om, inte heller tar jag det som konstruktiv kritik i ett läge som detta så knip igen istället för att bara vräka ur dig dynga!

Lägg av nu, det här är personangrepp och har inget med ämnet göra! Anmält!
Att jag använde ordet källarnisse var för att det var det enklaste, men vi byter ut det mot amatör istället om det känns bättre.
Efter PM:et du skickade kan jag bara säga att någon offentlig ursäkt kommer du inte att få, och vad du menar med att jag ska lugna ner min ton emot dig förstår jag inte alls...
Jag svarade på en tråd som DU väckt till liv, vill du inte diskutera i forum så håll dig hellre ifrån dem.

Typsnittspåpekandet var ett tips i all välmening som jag nu ångrar.
 
Senast redigerad av en moderator:

Tony Rosendahl

Aktiv medlem
Hahaha, skulle visa min tjej HP.I och möts av:

"You Are Banned."

Har också fått ett mail från denne "J.F.":

"Om du inte tar bort och raderar hela ditt inlägg omedelbar och väljer att fortsätta
kalla mig uppenbart helt falska saker som du inte heller har en minsta aning om så
kommer jag att polisanmäla dig för förtal mot mitt företag. Då internet är något som
är beständigt så kan detta anses och tolkas negativt mot mitt företag. Att basera
sådana påhopp på den informationen du har är patetiskt!

Jag har sett att du t.o.m. själv kallar dig "allvetande viktigpetter". En offentlig
ursäkt är på sin plats nu!

Du baserar dessutom dina påhopp på helt eget påhittade grunder och du får välja
själv hur du vill göra.

Besök inte min hemsida igen, du är inte välkommen! Nu har jag sagt det till dig som
ägare.

Hälsningar,
J. F. "

För det första: ett företag kan inte anmälas för förtal.
(eller jo, anmäla kan man göra för ALLT, men man vinner ingen framgång i detta.)
Dessutom är förtalsbrott i de allra flesta fall civilrättsligt så det Du får göra då är att stämma mig inför domstol. Något jag verkligen ser fram emot!

Att jag skulle kalla mig "allvetande viktigpetter" var för mig något helt nytt!

Btw, NEJ, någon ursäkt får Du inte från mig med, då jag endast visade på att dina argument för att ta dyra priser är att slänga pengarna i sjön då du arbetar med så enkla sysytem som vilken tonåring i en källare som helst kan ta en tusenlapp för!
Förstår att det kändes hårt att det inte gick så bra med planerna att försöka ragga kunder här, men det är tyvärr smällar man får ta......
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS