Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa icke.org converter?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är väl oftast skärpan som är sämre i piratkonvertrarna kontra Canons, det är där man får den största vinsten i orgonalet tror jag. Min piratkonverter är det iaf tråkigt dålig skärpa i.

Kan bara jämföra Kenko 1.5X med Canon 2x och det är milsvid skillnad på skärpa till Canons fördel. Kenkon autofokuserar inte på min EF 70-200/2.8, varför vet inte ens Jeppe ;). Men sätt INTE en skräpkonverter på ditt 70-200, snälla!
Vissa "pirater", t ex mitt Kenko, hanterar inte heller ljusmätningen korrekt i kommunikationen till kameran, men det funkar ändå. Se min tråd i ämnet:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=43707

hade faktiskt inte seriöst tänkt å använda på 70-200 2.8L , känns som om man betalar så mycket objektiv så ska man inte snåla på konvertern.. Tänkte dock testa på 50mm 1.8 .. men då skiter jag i det, blir till att leta begagnad 1.4x canon istället.

MVH Billy

Hade en aning att den inte funkade , fast nu vet jag säkert ;) tackar..

Får se om jag köper en 85 1.8 lite senare då .. fast de är senare , först ska 70-200 2.8L inköpas..

MVH billy

ANNONS
Götaplatsens Foto