Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa nytt!

Produkter
(logga in för att koppla)

slugg

Medlem
Hejsan ska köpa ett objektiv! Men vet inte riktigt vilket jag ska köpa! Ska använda det till att fota arkitektur och natur! min budget är 10000-15000! Tacksam för hjälp!

Går inte att svara på vettigt utifrån infon man fått, har du en fullformat eller kroppad kamera? Vill du ha zoom eller inte? Och sen är ju arkitektur och natur lite motsägelsefullt då det första bör ha en distortionsfri vidvinkel (där försvann de flesta zoomarna) och natur ofta brukar vilja ha mer televerkan.

köpa nytt!

Hejsan ska köpa ett objektiv! Men vet inte riktigt vilket jag ska köpa! Ska använda det till att fota arkitektur och natur! min budget är 10000-15000! Tacksam för hjälp!

har en canon eos 40d och vill fota arkitektur och det är det viktigaste! Så får nog köpa ett till objektiv för naturfoto!

Richard har du kikat något på tilt shift gluggarna? De är ju liksom gjorda för arkitektur.

TS-24:an är en kanonglugg, men tyvärr blir ju utsnittet motsvarande 38mm på din 40D. För egen del vill jag gärna ha 24mm eller vidare för arkitektur om vi pratar interiörer. Jag tycker själv att EF-S 10-22 ger väldigt fina resultat för arkitektur. Väldigt distorsionsfri och skarp. Funkar perfekt i naturen också om man fotar en del landskap.

ANNONS
Götaplatsens Foto