Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Köpa nytt!
- Trådstartare slugg
- Start datum
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Går inte att svara på vettigt utifrån infon man fått, har du en fullformat eller kroppad kamera? Vill du ha zoom eller inte? Och sen är ju arkitektur och natur lite motsägelsefullt då det första bör ha en distortionsfri vidvinkel (där försvann de flesta zoomarna) och natur ofta brukar vilja ha mer televerkan.
slugg
Medlem
köpa nytt!
har en canon eos 40d och vill fota arkitektur och det är det viktigaste! Så får nog köpa ett till objektiv för naturfoto!
Hejsan ska köpa ett objektiv! Men vet inte riktigt vilket jag ska köpa! Ska använda det till att fota arkitektur och natur! min budget är 10000-15000! Tacksam för hjälp!
har en canon eos 40d och vill fota arkitektur och det är det viktigaste! Så får nog köpa ett till objektiv för naturfoto!
slugg
Medlem
köpa tilt!
Hur är dom att använda? Någon som har ett och kan ge mig litte mer info? Tack för svar!
Richard har du kikat något på tilt shift gluggarna? De är ju liksom gjorda för arkitektur.
Hur är dom att använda? Någon som har ett och kan ge mig litte mer info? Tack för svar!
Martin F
Aktiv medlem
TS-24:an är en kanonglugg, men tyvärr blir ju utsnittet motsvarande 38mm på din 40D. För egen del vill jag gärna ha 24mm eller vidare för arkitektur om vi pratar interiörer. Jag tycker själv att EF-S 10-22 ger väldigt fina resultat för arkitektur. Väldigt distorsionsfri och skarp. Funkar perfekt i naturen också om man fotar en del landskap.
RG
Avslutat medlemskap
http://www.northlight-images.co.uk/article_pages/tilt_and_shift_ts-e.html#tilt_swing
Liten läsvärd artikel.