Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

köpa objektiv canon hjälp

Produkter
(logga in för att koppla)

FruKvist

Medlem
mitt 55-250 är nu på sista refrängen... söker något liknande med så bra skärpa som möjligt. bilstabilisator är ett måste och det får inte va för dyrt!

Jag har fastnat för Canon EF-S 18-135mm is stm och Canon 18-200mm.

känns som dom båda kan ge mig det jag behöver just nu vilket är att slippa byta objektiv hela tiden och ändå kunna gömma mig undan lite för barnen när jag fotar dom ;)

läst recensioner här på sidan... anar att dom e ganska lika varandra. någon som vet om dom är bättre än 55-250mm jag har?

har även tittat lite på Tamron AF SP 28-75/2,8 XR Di som ju ska vara så himla bra.... men jag hittar inget om att det ska finnas bildstabilisator i.

egentligen borde jag nu vid detta laget vara ute efter ljusstyrka och bildkvalite men nu vill jag i all hast försöka rädda semesterbilderna som kommer bli icke godtagbara från min sida med endast ett 18-55mm. tar emot alla råd som ni orkar ge.

Tamron AF SP 28-75/2,8 XR Di har jag och jag tycker att det är ett väldigt bra objektiv. Någon bildstabilisator är det dock inte i den.

ANNONS
Götaplatsens Foto