Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa objektiv i Kina?

Produkter
(logga in för att koppla)

cast65

Aktiv medlem
Hej,
Ska till Bejing snart och funderar på att inhandla ett objektiv, SIGMA 70-300 APO DG MACRO (TILL CANON), hur mycket billigare är det i Kina på objektiv samt vet nån var man kan köpa i Bejing?
Finns det på flygplatserna?
Vågar man köpa objektiv i Kina eller ska jag köpa i Sverige efter resan?

/Carl

(Vet att det redan finns en tråd om detta men hittade inte det svaret jag sökte

Vet inte hur priserna är på just objektiv i Kina. Men jag var i Kina i somras (inklusive Beijing). Köpte en Canon 350D kit med tillbehör samt även det objektiv du nämner i Hong Kong. Fick betala ca 5700kr för Kamerakittet med extra batteri, 2GB minne och UV-filter och fick betala ca 1700 för Sigman med UV-filter.

Sen när jag kom till Beijing och gick i teknikbutik så låg 350D på ca 7500kr för kittet (inget extra till). Så det var betydligt dyrare i Beijing än i Hong Kong. Så om det kan räknas som någon indikation på priser så skall man nog inte köpa objektiv där.

(Sen kan tilläggas att jag är dålig på att pruta. Så prylarna hade man kanske kunnat få billigare i Hong Kong, samt att priset säkert går att få ner lite även i Beijing, om än ej lika mycket som i Hong Kong)

ANNONS
Götaplatsens Foto