Annons

Köpa stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan Carlström

Aktiv medlem
Hej
Jag letar efter ett nytt stativ. Jag fotar med en hasselblad 500cm som väger ungefär så mycket som en dslr skulle jag tro.
1) Jag använder inga extrema brännvidder, men vill kunna ta skarpa bilder med långa slutartider.
2) Det skall vara så lätt som möjligt.
3) Det behöver inte bli så högt. 150-160 cm räcker nog.

Jag vet inte vad det kostar, men kan man hitta nått vettigt för 3000 spänn inkl huvud? Och vad skall man ha för huvud? Kulled?

/
Johan
 

Daniel Cederberg

Aktiv medlem
Du kan få ett redigt Triopo kolfiberstativ inkl kulled och väska för 2500kr på CyberPhoto. Hör av dig om du vill ha ett sådant, har ett sådant helt nytt över

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
 

b-krantz

Aktiv medlem
Ett stativ som är i ropet just nu behandlas i Sirui stativ-tråden http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=150028&highlight=sirui

Vilket stativhuvud som är bäst? Tja vad är godast: äpplen eller päron? Det är vad som passar just dig. Personligen föredrar jag trevägshuvud framför Kulled. Alla pratade sig varma för kulled. Så jag köpte mig en riktigt stadig och fin sak. Den blev jag aldrig kompis med, så trevägshuvudet gjorde comeback på stativet Å andra sidan gillar min arbetskamrat växelhuvud på stativet- (det skulle nog jag också göra om jag hade råd)
 

Lazzeman69

Aktiv medlem
Hej
Jag letar efter ett nytt stativ. Jag fotar med en hasselblad 500cm som väger ungefär så mycket som en dslr skulle jag tro.
1) Jag använder inga extrema brännvidder, men vill kunna ta skarpa bilder med långa slutartider.
2) Det skall vara så lätt som möjligt.
3) Det behöver inte bli så högt. 150-160 cm räcker nog.

Jag vet inte vad det kostar, men kan man hitta nått vettigt för 3000 spänn inkl huvud? Och vad skall man ha för huvud? Kulled?

/
Johan
Triopo, riktigt bra stativ och till jäkligt bra pris, jag plåtar med en D700, batteripack och 70-200 2,8 alltså en hel del vikt. Det är stabilt och enkelt, kulleden funkar klockrent. Nöjd helt enkelt
 

Lars Broman

Aktiv medlem
Om du fundera på att köpa ett Triopo så rekommenderar jag att du köper det större (högre) modellen.
Sedan undviker du att använda den nedersta sektionen av benen. Då blir det relativt stadigt.
Annars blir det för mycket svikt i benen (med alla sektioner utdragna).
Har du tänkt att använda stativet på snö eller annat halt underlag kommer benen att glida omkring okontrollerat. Ett problem som gäller alla stativ utan riktiga dubbar eller gummifötter, men blir inte bättre av att benen också sviktar.
 
ANNONS