Liax
Aktiv medlem
Så var det då dags. Jag överger nu Pentax efter 8 år och går över till de riktiga prylarna, nämligen Canon. Men innan jag gör det känner jag att jag behöver lite stöd från alla kunniga Canonägare här på fotosidan.
Har läst och läst i forumen och samlat på mig information för att få ihop en utrustning som är så bra som möjligt för de pengar jag tänkt lägga ut (ca 30 lakan). Men jag tänkte för säkerhets skull se om någon har några avslutande kommentarer innan jag låter beställningen gå iväg till technikdirekt.
Kommer att använda kameran för reportage, pressfoto, porträtt, natur och lifestyle, mm. Den ska vara rätt "all around" så att säga.
Detta står på listan:
Canon 20D med vertikalgrepp
Sigma EX 12-24mm/f:4,5-5,6
Sigma EX 18-50mm/f:2,8
Sigma EX 70-200mm/f:2,8 APO HSM
Speedlite 420 EX (580 EX)
SanDisk 2G (funderar på om jag ska köpa flera mindre istället)
Ja vad tror ni. Blir jag nöjd eller kommer jag att ångra mig och ligga i fosterställning under sängen efter några dagar?
/Joakim
Har läst och läst i forumen och samlat på mig information för att få ihop en utrustning som är så bra som möjligt för de pengar jag tänkt lägga ut (ca 30 lakan). Men jag tänkte för säkerhets skull se om någon har några avslutande kommentarer innan jag låter beställningen gå iväg till technikdirekt.
Kommer att använda kameran för reportage, pressfoto, porträtt, natur och lifestyle, mm. Den ska vara rätt "all around" så att säga.
Detta står på listan:
Canon 20D med vertikalgrepp
Sigma EX 12-24mm/f:4,5-5,6
Sigma EX 18-50mm/f:2,8
Sigma EX 70-200mm/f:2,8 APO HSM
Speedlite 420 EX (580 EX)
SanDisk 2G (funderar på om jag ska köpa flera mindre istället)
Ja vad tror ni. Blir jag nöjd eller kommer jag att ångra mig och ligga i fosterställning under sängen efter några dagar?
/Joakim
Senast ändrad: