Annons

Köpråd Nikonobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Ville80

Medlem
Jag har 2st Nikon kameror, dels D200 och sen D700.
Jag fotograferar mest med tele, men nu funderar jag på att köpa ett vidvinkelobjektiv för att fotografera bilar mm på tex bilutställningar samt även lite porträttfoto och landskapsbilder.

Vilket Nikon objektiv ska jag köpa?

Tacksam för råd.

Kristina

Jag har 2st Nikon kameror, dels D200 och sen D700.
Jag fotograferar mest med tele, men nu funderar jag på att köpa ett vidvinkelobjektiv för att fotografera bilar mm på tex bilutställningar samt även lite porträttfoto och landskapsbilder.

Vilket Nikon objektiv ska jag köpa?

Kristina

Helt suveräna Nikon 24-70/2,8 om 24 räcker i vidvinkel...

Vid önskan på ännu mer vidvinkel finns det här en tråd från igår..

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=107829#post1339690

Om du verkligen vill ha en vidvinkel och inte bara ha den i några månader och sälja sedan så finns det bara ett alternativ: Nikkor AF-S 14-24/2,8. Pengar kostar den, men det finns nog inget objektiv inom det området som kan slå denna glugg, den är fantastisk! Mycket bra känsla, perfekt AF och otroligt nog skarp ända ut i kanterna på fullformat!

Objektivet är en god investering, tappar inte i värde, och bara din fantasi avgör vilka bilder du kan skapa med detta objektiv. Bilutställningar är bara en av tusen tillämpningar.

Till sist en varning: Köp inte billiga vidvinklar om du har råd med nikkorn, du kommer ångra dig och förlora pengar när du tvingas sälja den.

ANNONS
Götaplatsens Foto