Annons

Köpråd på Fotosidan Köp&Sälj

Produkter
(logga in för att koppla)

rillerod

Medlem
Se upp med en som heter Kristian Johansson som ofta dyker upp på Köp&Sälj med fejkade annonser. Just nu med fyra st., varav en produkt finns i Vagnhärad och de övriga i Östersund. Häromdagen fanns alla i Vagnhärad, nu har han flyttat på tre st.. Han är ny medlem varje gång han dyker upp och priserna är lockande! Exvis 2000:- för ett Nikon 70-200/2,8 VR.

Det är förvånande att FS hela tiden accepterar honom som ny medlem varje gång den här snubben är ute för att bluffa seriösa medlemmar!
NYTT INLÄGG ANGÅENDE KRISTIAN! LÄS!!!!!
Kristian försöker sälja en Godox blixt till mig. Han bor i Visby, men är hos sina föräldrar i Timrå i 3 veckor, därifrån försöker han sälja "sina" fotoprylar. Konstigt nog har ytterligare 4 annonser på fotosidan, men då bor han i Forserum och Östersund. Jag bad honom skicka en bild av hans leg tillsammans med blixten. Jag fick en photoshoppad bild med blixten och ett pass med en Kristian Johansson på. Bara genom att ljusa upp bilden ser man tydligt att den är uselt manipulerad (jag har jobbat som fotograf i 30 år, så jag har hyfsad koll). Blir så förbannad på dessa usla människor!
Jag har blivit blåst på 200 kr i handpenning, men det får jag väl se som en läxa...
Skärmavbild 2022-04-13 kl. 23.14.30.png
 

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Polisanmäl.
Det kommer inte hända ngt för 200kr men tillräckligt många sådana så kommer det hända grejer.
Sen kan man alltid spåra upp hans FB-vänner o visa upp vad han håller på med. Arbetsgivare. Släkt. Vänner....
Men det är väl inte den riktige Kristian Johansson utan någon skummis som fått tag på Kristian Johanssons passbild? Eller?
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Men det är väl inte den riktige Kristian Johansson utan någon skummis som fått tag på Kristian Johanssons passbild? Eller?
DET måste man givetvis kolla upp först.
Fast jag vet inte hur.
Via mailadresser/telefonnummer...
Är det Swish så kontaktar man banken för då finns det kopplade konton. För det står i inlägget att man betalat 200kr, vart då?
 

gunte

Aktiv medlem
Ny medlem och flyttat till Hofors hahaha...Finns ingen med det namnet i Hofors.
När ska FS sätta punkt för dessa dårar???
 
Jag har både köpt och sålt här på FS. Det jag kollar efter är om det är en ”gammal” medlem, de flesta har varit medlemmar sedan innan 2010. Det ger i alla fall mig en trygghet och har funkat kanon.
Har jag lagt in en köpesannons så har en del blivit medlem samma ”dag”. Då backar jag om inte jag kan möta upp lokalt. Skulle aldrig förskottsbetala någon som inte bor nära och som inte är känd.
Förra veckan var det en schysst kille från Huskvarna som köpte en mätsökare av mig. Han betalade i förskott trots att jag avrådde honom att inte göra det generellt.
Lite så..
 

PMD

Aktiv medlem
Frågan är väl snarare om Fotosidan skulle se det. Att ta betalt för annonserna skulle förmodligen minska trafiken på annonssidorna, och därmed också minska reklamintäkterna.
 
ANNONS