Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kaffebrus treben kolfiberstativ

Produkter
(logga in för att koppla)
BugEyes skrev:
Precis som Manfrottos huvuden med RC2 snabbfästet då.
Köper jag någonsin ett stativhuvud igen så blir det inget snabbfäste.

Hej
Jag använder Optipods snabbfäste. Glappar ingenting. Mycket smidigare platta på kameran. Fungerar utmärkt
/Håkan

Senast ändrad:
Re: Du har säkert rätt, Karin....

fujicanon skrev:
Stabilt är diskutabelt......
Min billiga Weifeng från Photax är "stabilt" till en viss gräns; min Giottos är stabill til en annan......
Jag är trovärdig... till en viss gräns....
/Erik J

Hade jag haft ett stabilt stativ och varit ute efter ett resestativ så hade detta varit toppen om man byter huvud. Men eftersom jag är ute efter mitt primära stabila stativ (har inget alls just nu) så funkar det inte. Har redan lagt 8000 cash på nya K10D så tyvärr badar jag inte i pengar så jag kan behålla detta + köpa ett 3000-stativ. :(

BugEyes skrev:
Precis som Manfrottos huvuden med RC2 snabbfästet då.
Köper jag någonsin ett stativhuvud igen så blir det inget snabbfäste.

Har Manfrottos monopod med ett snabbfäste och det glappar inte ett dugg. Åandrasidan så är det knappt använt...

snysop skrev:
Har Manfrottos monopod med ett snabbfäste och det glappar inte ett dugg. Åandrasidan så är det knappt använt...
Min enbenare med snabbfäste glappar inte heller men å andra sidan har jag inte testat några värre värstingar heller och jag har bara mitt billiga Velbon-stativ att jämföra med och då är Manfrotto-poden stabilt som ett kassaskåp. :eek:)

snysop skrev:

Jag skulle knappast märka det på en monopod. Men ställer jag in och låser kulan på trebenet så nickar kameran en liten aning när jag släpper den, det är snabbfästet som inte är helt stabilt.

ANNONS
Götaplatsens Foto