Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

KaffeRaster

Produkter
(logga in för att koppla)

Björn R.

Aktiv medlem
1: Ska köpa raster med klaffar och filter till mina QH 300Ws blixtar från Kaffebrus. Verkar lite krångligt att man måste köpa till en 17,5cm reflektor som enbart ska vara till rastersetet. Någon som har synpunkter på det?

2: Har provat Dörr (cyberphoto) set med klaffar och raster som en kompis hade, passar på orginalreflektorn på mina blixtar. De har inte den i lager just nu så jag funderade om någon vet andra rasterset med klaffar och färgfilter som passar blixtarna.

3: Dörr:s orginalreflektor är ca 20cm och mina 18cm. Kan det inverka något på hur ljusets karaktär blir (mer än ljuskällans strlk.)

Mvh/Björn

Hur länge sedan köpte du dina blixtar resp raster?
Låter skumt, han anger på hemsidan att man behöver 17,5cm reflektor.

Båda kitten är köpta för typ 1 månad sen mätte mina reflektorer och dom är 17.8 ca hade bara en gammal tumstock så kan väll slå på någon m.m.

Men raster kittet passar ej på mina elinchrom bx 400 för kännedom.

Anders

Jag måste ha fattat fel angående det här. Det är säkert samma reflektorkåpa Min var 17,8cm. Men eftersom det är med kåpor till blixtarna så blev jag fundersam när det stog

"Passar våra blixtar med Bowens-bajonett, krävs för användning av vårt filterset (Filterset med klaffar (17,5 cm)"

Mätte slarvigt, och trodde då att det var en mindre kåpa som krävdes för att det skulle passa.
så jag får nog ursäkta för en helt meningslös tråd (om inte någon annan mäter fel på sin kåpa)

ANNONS
Götaplatsens Foto