Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera + glugg om inte pengar var ett problem?

Produkter
(logga in för att koppla)

JKON

Aktiv medlem
Om inte pengar var ett hinder, vilken kamera + objektiv hade du valt? Varför? Vad hade det kostat?

Alltså ett hus och ett tillhörande objektiv :) Försök hålla eventuella diskussioner lättsamma.

Alltså ett hus och ett tillhörande objektiv :) Försök hålla eventuella diskussioner lättsamma.

Skojar du? Såna här ämnen mynnar alltid ut i åsiktsdispyter om någon teknisk detalj. ;)
Om man fick drömma då existerar inte drömkameran för pengar: En lätt kamera i fickformat med alla inställningar åtkomliga på utsidan, 20.000 brusfria ISO, ett distorsionsfritt objektiv med vr 14-600 mm, bländare 1,4 hela vägen och närgräns på fem centimeter.

En Kodak Ektra, tror jag, med ett Ektar 50mm f/1.9.

Kostnadsgissning: 25-50 tusen kr. (Ingen aning, egentligen).

Jag vill ha en Leica M10 med Noctilux 50mm f/0.95 ASPH. Det är inte pengarna som är problem, utan att den saknar AF.

Skojar du? Såna här ämnen mynnar alltid ut i åsiktsdispyter om någon teknisk detalj. ;)
Om man fick drömma då existerar inte drömkameran för pengar: En lätt kamera i fickformat med alla inställningar åtkomliga på utsidan, 20.000 brusfria ISO, ett distorsionsfritt objektiv med vr 14-600 mm, bländare 1,4 hela vägen och närgräns på fem centimeter.

Haha ja lite det jag är rädd för ;)

Drömma på det sättet tycker jag är lite fusk. Om du fick välja en kamera och ett objektiv som finns tillgänglig på marknaden nu, vilken skulle du valt då?

ANNONS
Götaplatsens Foto