Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera/Objektiv för konserter?

Produkter
(logga in för att koppla)

OvHell

Ny medlem
Tjabba! Jag har tänk börja fota och då framförallt konserter/spelningar. Vad kan ni rekommendera för typ av systemkamera och vad ska jag köpa för typ av objektiv till.
Jag har kollat upp några kameror och Canon EOS 700D är av intresse.

Tjabba! Jag har tänk börja fota och då framförallt konserter/spelningar. Vad kan ni rekommendera för typ av systemkamera och vad ska jag köpa för typ av objektiv till.
Jag har kollat upp några kameror och Canon EOS 700D är av intresse.

Jag vet inte hur viktigt märket är för dig, men för närvarnde gör Sony bättre senorer än Canon när det gäller att fotografera i svagt ljus. Fullformat är nog inte heller fel, även det ger bättre lågljusegenskaper jag skulle föreslå Nikon D600 (Sony sensor) om du på något sätt kan klämma in den din budget.

Optik är lite svårt att säga något om eftersom jag inte vet hur nära du kan komma, och hur mycket närbild du vill ha, men oavsett brännvidd är det ljusstarkt som gäller. Kanske 70-200/2.8

ANNONS
Götaplatsens Foto