Annons

Kamera till barn

Produkter
(logga in för att koppla)

Sedell

Aktiv medlem
Sonen fyller 5 snart och jag hade tänkt köpa en kamera. Den bör vara stötsäker.

Vad skulle ni rekommendera?
 

Astacus

Aktiv medlem
De enda jag känner till som är byggda för att tåla lite stryk är Olympus Tough och Kodak Robust. Den förstnämnda är säkerligen bättre men 4000:- till en 5-åring känns kanske lite tufft. Den sistnämnda kostar hälften. Begagnad kanske?
Självklart finns enkla analoga alternativ men då blir ju ”driftkostnaden” väsentligen högre.
 

Aahlborg

Aktiv medlem
Vi köpte en Instax mini till vår 3,5 åring i julklapp. Egentligen är han för liten men det är kul att fota och få bilden direkt på papper.
 

karlmson

Medlem
Sonen fyller 5 snart och jag hade tänkt köpa en kamera. Den bör vara stötsäker.

Vad skulle ni rekommendera?
Du kan få köpa en Nikon W150 orange av mig. Fint skick. Vatten- och stöttålig. Inget vidare bildkvalitetsmässigt ens jämfört med mobilkamera men kul effekter och enkelt handhavande för en liten kille tror jag. Mina tyckte det var kul några sommarveckor i alla fall.

200kr får du den för. Finns i Täby. Kan posta.
 

Pippo

Aktiv medlem
Du kan få köpa en Nikon W150 orange av mig. Fint skick. Vatten- och stöttålig. Inget vidare bildkvalitetsmässigt ens jämfört med mobilkamera men kul effekter och enkelt handhavande för en liten kille tror jag. Mina tyckte det var kul några sommarveckor i alla fall.

200kr får du den för. Finns i Täby. Kan posta.
Om inte annat så köper jag den gärna, då även jag vill utrusta min 5-åring med en egen kamera. :)
 

JerryN

Avslutat medlemskap
Skulle älska om vi fick höra hur det här avlöper. Ser gärna någon bild från den unge fotografen också ...

Underbart
 

Lejbro

Ny medlem
Det handlar inte så mycket om kameran som om tänket.
Gav min dotter en Canon (kompakt kamera) för många år sedan. Billig sak som det inte gjorde något om hon hade sönder eller tappade bort.
Sen fick hon överta en Nikon D60.
Det är med dagens mot ingen jätte bra kamera. Dock kan man ta bra bilder med den. Den har tagit över 150K bilder och funkar fortfarande. Dock var långt ifrån alla bilder bra.
Men det går att ta rickigt bar bilder med den. Till och med i Tyckt-och-tryck-läget. Det handlar om hur man tar bilden.
Att fotografera handlar inte så mycket om upplösning, märke eller pris. Att fotografera är ett hantverk.
 
ANNONS