Annons

Kamera väska

Produkter
(logga in för att koppla)

lindalinda85

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet om olika väskor.

Jag harn så länge bara en nikon d80 med 18-70 samt lite filter och batteri, men ska köpa ett zoom objektiv också,

Något tipsa på vilken väska jag ska köpa?

Har funderat på ryggsäck.
vill gärna höra för och nackdelar med sidoväska och ryggsäck.

Jag vill att den ska vara liten eller ja inte för stor, och tuff och även rumma mycket, så att ja får plats med massa andra person grejor med som papper, myggstift och massa sådana saker.

Några tips på modell?

Jag gillar lowerpro.
mvh Linda

Det jobbiga med "sidoväska" (axelväska) är att det blir väldigt tungt när man har den med sig längre stunder. Att bära en tung axelväska en hel dag är tortyr. Av den anledningen tycker jag att ryggsäck fortfarande är det bästa, även om det ser nördigt och inte alls coolt ut :) Min favorit är en Lowepro Micro Trekker 200. Trots att den är ganska liten får man in kamerahus med stor zoom, ett till två extra objektiv, blixt och lite småprylar. Plats till mindre anteckningsblock m fl småprylar finns i yttre fack.

Det är pest att behöva lägga ner väskan varje gång man ska packa ur och i kameran, men jag har ännu inte hittat en bättre lösning, så ryggsäck är det jag använder mest. Jag har också en pytteliten axelväska som rymmer hus med liten fast optik för tillfällen där det räcker.Samt en lite större ryggsäck för de få tillfällen då det behövs.

Jag har provat ett otal väskor och flera ryggsäckar, så detta är ett ämne jag trängt ganska djupt i :)

Jag tycker crumplers produkter är snyggast, men det är klart att det är en smaksak. Fördelen m en axelväska är att man får fram kameran snabbt! Ryggsäck är däremot lättare att bära. Själv kör jag m en axelväska när jag går på stan. Ska jag bära den en längre tid eller cykla, tar jag med en liten ryggsäck som jag helt enkelt lägger ner kamera väskan i! Nu påminner ju crumplers färglada väskor väldigt lite om Lovepro´s svarta. Men gå in å kolla iaf!
http://www.crumpler.se/

Tack för era tips värkligen, jag har med kollat på den micro trekker, jaja jag ska ut i stan i morgon och kolla runt lite, men tack för tipsen

Om man inte har alltför mycket grejer som man dessutom vill ha lättåtkomliga kan ju ett bälte med specialanpassade fickor efter behov vara en idé.

Tillverkas i olika varianter av iaf. Domke, Lowe Pro och Tamrac.

Nackdelen är att det kan se väldigt combat/polis/hantverkar-aktigt ut samt kan vara meckigt att kombinera med tjockare ytterkläder. - Bältet innanför eller utanpå jackan? Ständig korrigering av svångvidd efter klädsel, etc.

Paragrafryttaren skrev:
Om man inte har alltför mycket grejer som man dessutom vill ha lättåtkomliga kan ju ett bälte med specialanpassade fickor efter behov vara en idé.

Tillverkas i olika varianter av iaf. Domke, Lowe Pro och Tamrac.

Nackdelen är att det kan se väldigt combat/polis/hantverkar-aktigt ut samt kan vara meckigt att kombinera med tjockare ytterkläder. - Bältet innanför eller utanpå jackan? Ständig korrigering av svångvidd efter klädsel, etc.

jo jag har tänkt på de med, men de Känns som ett bra alternativ när de e sommar, nu blir de ju trotts allt vintersnart, men jag tror att jag ska köpa ett sånt bälte med, men tänkte först börja me någon slags väska, <

Hej Linda! Har du hittat någon väska än? Jag går i samma tankar som du. Mina tre alternativ är:

* Ryggsäck i stil med Lowepro Mini Trekker AW. Man får med sig allt, jobbigare att ta fram kameran snabbt.

* Axelrygga; Lowepro Slingshot 200AW. Snabbt att få fram grejorna, bekväm/obekväm under längre turer?

* Axelväska i stil med LowePro Stealth Reporter D200/D300 AW. Lätt att ta fram, jobbig under längre sessioner?

Vilken av dessa det blir, om det blir någon av dem får vi se. Någon fler som har tips i frågan? Just nu lutar det åt slingshoten då jag inte har speciellt mycket grejor än så länge.

Mvh/Pär

Hej jag har redan köpt en, det blev en lowerpro orion trekker röd, jag är jätte nöjd med den för jag får plats med mycket annat också.

=)

ANNONS
Götaplatsens Foto