Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamerabyte

Produkter
(logga in för att koppla)

kri.and

Aktiv medlem
Jag undrar om Canon EOS 1n har en funktion där man kan ta långa exponeringar utan att slutaren
"drar batteri"? Typ som Nikons T-läge. Läste att EOS 1v har detta men har inte hittat ngt om EOS 1n.

Har sedan en lite allmän fråga om strömförbrukning på Nikon F4 och Canon EOS 1n.
Drar någon av modellerna, vid jämförelse,
märkbart mer ström än den andra vid "normal" fotografering?

Ska byta upp mig från en EOS 500 och har kommit fram till dessa två modeller att välja mellan.
Ni som använt en eller båda av kamerorna får gärna slänga ut lite erfarenheter om dom.

/Kristoffer

Har för mig att Canon har någon funktionsom drar extremt lite ström vid långa slutartider... det står i infobladet... kom dock inte ihåg om det var till EOS 1n eller till EOS3...

om du har en EOS500 idag med objektiv verkar det lite dumt att byta till Nikon.. såvida du ändå inte tänkt byta alla objektiv oxå..

ANNONS
Götaplatsens Foto