Annons

kameraväska el liknande...

Produkter
(logga in för att koppla)

majja

Aktiv medlem
Jag ska till sommaren 2002 vandra i sarek i en dryg väska.
Jag kommer då ha en rätt välpackad ryggsäck på mig men funderar över hur jag ska få med mig kameran med tillbehör.
En ryggsäck funkar inte eftersom jag redan kommer att ha en på mig.
Att ha en väska hängande över axeln är uteslutet och en midjemodell av väska lär nog vara i vägen.

Finns det någon som vet något bra sätt att frakta kamera mm under en längre fotvandring???
 
jag hoppas du inte ska behöva vandra i en dryg väska.. det låter tråkigt, mörk och inte mycket att fotografera *ler*

Hmm.. det låter svårt att hitta något som passar dej.. Skulle inte en midjeväska vara det bästa egentligen, isåfall? Det beror ju på hur mycket kamera utrustning du ska ha med också.. såklart!!
 
Hmm.. sommaren 2002.. i en dryg väska.. inte många rätt där inte. :)

Nåväl alla fattar ju vad du menar så till tipsen istället.

I den tråden som Roine pekar på så hittar du mina tidigare tips, och även ännu en tråd med mer tips.

Grundtipset från mig är iallafall Lowe Pro Street & Field.

Kameran i väska på magen/bröstet eller på höftbältet till ryggan, objektiv och andra tillbehör oxå på höftbältet eller inne i ryggan.

Väskorna passar oftast direkt på höftbältet till ryggan.

Hemsida för Lowe hittar du här

Och priser hittar du här

Jag är ganska insatt i systemet så är det nått du undrar så kan du alltid maila.
 
Hej

När jag är ute och vandrar så brukar jag lämna stativet hemma, men jag tar med mig mitt 80-200/2,8 och blixt i min rygga (haglöfs mod:"alaska") och antingen utan på ryggsäcken eller under locket lättast åtkomlig visst det kanske låter lite bökigt att ta a sif väskan varje ggn, men nu e det så att en ovan har nog inget emot att pausa lite oftare än oss vandrande frilufts människor. Och fördelen med e oxo att man kan knäppa bilden/erna o lign och ro, annars blir det lätt att man hastar iväg en bild, och man kan inte heller luta sig som man vill för att så en bra bild.
Alt 2 är att ha huset med 35-70/2,8 (i mitt fall) ha hängande på bröstet över halsen och knäppa över knäppspännet som OFTAST finns på dom flesta nya vandlings ryggsäckar (jaja inte bara på dom) , så att kameraremmen som jag har ställt in i längsta längd klarar sig presis under den här remmen över bröstet.
Man kan säga att kamerans svängade vinkel minskas ioch med detta och då har du alltid kameran där.
Nackdelen OM du skulle sammla så kan du lätt få en mycket trasig kamera och/eller att du skyddar kameran med händerna i ett ev fall.
Har du den då i ryggsäcken så minskar du risken för trasig kamera avsevärt.

Ett litet paraply kan vara bra om du skulle få en jätte härlig bild när det regnar och inte vill blöta ned kameran alltför mycket, eller så struntar du i att plåta när det regnar. :(

Själv har jag åkt en hel del smowboard med min F100 + 35-70 utan problem för skador eftersom jag flyttar kameran med remmar upp, så den ligger nära mitt huvud och eftersom när jag ramlar så blir inte kameran tryckt mot min rygg där dom flesta snöbollarna börjar... hehe

Kanske en aning rörigt men säg i så fall till.
 
Hej!

Hade själv samma problemställning för ett tag sen och fick diverse tips från olika håll...

Det slutade dock med att jag köpte en midjeväska modell Lowe Pro Photo Runner och fäste den runt min mage något ovanför ryggsäckens eget midjebälte. Jag var själv lite skeptisk till denna lösning först men det visade sig att det gick förvånansvärt bra. Det blev inte alls så varmt och klibbigt som man kan tänka sig då väskan absolut inte behöver fästas särskilt hårt och den var inte heller i vägen i uppförsbackarna då jag hade den så pass högt...

Om du kör någon variant där kameran fästs på sidan kommer din armpendling att störas och på det här sättet undviker du det...

Photo Runner är för övrigt en väldigt trevlig fotoväska..
 
ANNONS