Annons

Kameraväska till din Canon lineup

Produkter
(logga in för att koppla)

Dockland

Avslutat medlemskap
Med fördel en 40D med ett Canon EF 70-200 f/2.8 L monterat.

Finns där någon väska som denna platsar i utan att jag behöver lossa objektivet först och som sedan även har plats för min Canon Speedlite 580EX II + lite annat smått?

INTE ryggsäck, jag vill vara "on the fly" och kunna jiddra fram kamera med glugg så snabbt det bara går.

Crumplers serie Pretty Boy rymmer ju ganska mycket.
Jag har en och den rymmer min 70-200/4 monterad plus min 24-70, ett fast objektiv och blixt utan att något av objektiven måste monteras av för att rymmas i väskan. Du får garanterat plats med en 2,8 i någon av dem.
Nackddelen är ju att det blir snortungt.
Kolla på Fotovideo eller Scandinavian Photo.

Lowepros Slingshot 200 har jag men den rymmer inte en 2,8 monterad.
300 eller 350 borde göra det.

Till exempel Tamrac och Lowepro har MASSOR av bra väskor. Själv är jag svag för Tamrac. Jag har en lite mindre, som nog skulle passa dig bra, (Pro 8) och en lite större (613?) som sväljer en hel massa utrustning.

Båda är stabila med rejält detaljarbete.

Säg till om jag ska beskriva dem ytterligare.

Lycka till!

Johan

Ta en titt på Tamrac Pro 5. Jag har en sådan och den funkar utmärkt med systemkamera och ett påmonterat 70-200/4 eller 2.8 objektiv + blixt (580ex) samt ytterligare ett objektiv.

-- Nicke

Tack alla.

Jag köpte mig Canons original som jag inte vet namnet på, men den funkar med hus/70-200 2.8 och EX580 II.

Räcker för mig :)

Dakine gör ju ryggsäckar med inbyggd kameraväska, så vill du bära långt tar du ryggan o vill du va on the fly så tar du ur själva kameraväskan och använder den med axelremmen.

ANNONS
Götaplatsens Foto