Annons

Kameraväska till EOS 40D

Produkter
(logga in för att koppla)

A_Friman

Medlem
Hej

Kamera: EOS 40D
Objektiv: EF 17-40 4L, EF 70-200 4L.

Jag har försökt hitta en "väska" till ovanstående men utan resultat. En tur till Mediamarkt och letande på nätet har inte gjort mig mycket klokare, utbudet är för stort :)

Är på jakt efter en "lagom" väska med tanke på storlek och vikt. Vore inte dumt om objektiv(en) får plats då de sitter monterade på kameran.

Undrar vad Ni andra här på fotosidan använder för att bära runt liknande prylar som ovan? Tips mottages tacksamt.

Mvh
André

Jaghar en Crumpler Daily L tror dom ersatt den med en liknande modell. Men modell funkar för dagsuppdrag och även på resor även om jag tittar efter en ryggsäck för mina resor.

/anders

Hej

Kamera: EOS 40D
Objektiv: EF 17-40 4L, EF 70-200 4L.

Jag har försökt hitta en "väska" till ovanstående men utan resultat. En tur till Mediamarkt och letande på nätet har inte gjort mig mycket klokare, utbudet är för stort :)

Är på jakt efter en "lagom" väska med tanke på storlek och vikt. Vore inte dumt om objektiv(en) får plats då de sitter monterade på kameran.

Undrar vad Ni andra här på fotosidan använder för att bära runt liknande prylar som ovan? Tips mottages tacksamt.

Mvh
André

En vanlig ryggsäck eller väska, där kameran och några lösa tillbehör slom objektiv får plats bland tröjor, smörgåspaket och termos. Det har fungerat bra för mig och den erfarenhet jag har är att prylarna inte är alltför ömtåliga. Visst säkerhetstänkande med plastpåse kring termosen kan rekomenderas.

Jag köpte lovepro 250 från cyberphoto för 499 kr En ryggsäck som passar 40D perfekt Har mitt 70-200 2,8 på huset ett par objektiv till plus blixt. Och sedan kan jag ta med min Mac om jag skulle vilja.

Tackar för tipsen. LowePro 250:n verkar intressant så blir det nog en sådan. Kamera- och datorväska i ett, perfekt :)

Mvh
André

ANNONS
Götaplatsens Foto