Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Kameraväska??

Produkter
(logga in för att koppla)

Wunsch_77

Medlem
Är ute efter en smidig kameraväska där jag slipper ta av mitt teleobjektiv, vill ha kameran redo:)

Har en Canon EOS 550D med Tamron AF 70-300!

Nån som vet var man kan hitta en sån väska om det finns??

Jag är själv förtjust i Kataväskor, ffa slingmodeller där man kan bära utrustningen på ryggen och bara svänga runt till magen utan att ta av ryggsäcken. Kata gör 3N1-10,20 och 30 i stigande storlek. Den sistnämda har jag och då får jag plats med ett hus med monterat 70-200/2,8 med omvänt motljusskydd på tvären i färdigt skjutläge. Vill du ha den på magen finns det vissa som Lowepro kallar "toploader zoom" (andra har sina benämningar) som kanske skulle fungera med en kamera plus ett objektiv. Det finns en uppsjö av vanliga axelremsväskor och vanliga fotoryggsäckar som klarar det också.

Tackar!

Beställde en zoomväska från Toploader 55 AW, den verkade perfekt med måtten så det är bara att hoppas:)

ANNONS
Götaplatsens Foto