Annons

Kameraväskor

Produkter
(logga in för att koppla)

roypeter

Aktiv medlem
Hej!

Som man frågar får man svar brukar det heta, sist jag frågade genererade det noll svar, kanske för att liknande ämne varit uppe en miljon gånger innan men det kan ju också ha berott på mina jobbiga/tråkiga frågor!

Så jag försöker igen!

1. Hur funkar midjebältet på Orion AV?? Jag tänkte mig eventuellt som komplement till en stor ryggsäck. Finns det stativfäste på säcken?

2. Någon som vet vad DaKinesäcken RELOAD väger??

Mvh
Peter

roypeter skrev:
Hej!

1. Hur funkar midjebältet på Orion AV?? Jag tänkte mig eventuellt som komplement till en stor ryggsäck. Finns det stativfäste på säcken?

2. Någon som vet vad DaKinesäcken RELOAD väger??

Mvh
Peter

1.Det funkar bra så länge inte väskan är proppfull m tunga prylar -då behöver du använda ryggsäcksdelen eller axelremmen om du tänkt skutta runt mkt. För vanligt promenerande funkar det bra m bara midjebältet. Har inte testat att kombinera m stor ryggsäck men det kan nog bli problem att ha Orion Aw på ryggen. Att ha den på magen borde funka bra. Med ryggor på 50l och mindre har det funkat att ha Orion på ryggen. Det är en ständig avvägning mellan hur mkt du tänkt studsa runt och hur mkt prylar du vill ha med dig.

Det finns stativfäste på Orion Aw

2. Vet ej.

Senast ändrad:
Har ytterligare en fråga!

Kan man få i min kamera med mitt största objektiv påsatt?? Jag har en Minolta 800 si och syftar på gluggen Minolta AF 70-210/4?

Total längd blir då 21-22 cm!

Hur ser midjebältet ut på väskan? Är det stort och klumpigt eller bara en rem så att säga?

Vet inte om du får ner dina grejer på höjden- man får ner ett Canon 70-200/2.8 på höjden så du kan säkert jämföra måtten m Canons hemsida och se.

Midjebältet är - hmm- mittemellan... Inte megafett som på en 100liters vandringsrygga men inte superklent heller. Precis som på alla midjeväskor så finns det gränser för hur mkt man kan trycka i den innan den blir bökig att bära på- därför är den där axelremmen faktiskt ganska juste att ha som stabiliserande komplement.

http://www.lowepro.com/pages/series/trekking/orionaw.htm

ANNONS
Götaplatsens Foto