** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Produkter
(logga in för att koppla)

MARINFOTO

Aktiv medlem
Till alla berörda !

Har försökt ändra min betalningsinformation på mitt Adobe-konto, men det fungerar inte.
Har försökt kontakta Adobe via ett antal telefonnummer. Efter mycket ansträngning kom
jag i kontakt med någon som satt i Indien !!

Tycker att det är rena bedrägeriet att man har en mängd erbjudanden kopplade till betalfunktioner som inte går att ändra, trots att man ger sken av att det ska gå.
Någon mer som råkat ut för detta ?

PS. Därtill kan läggas att Adobe uppmanat till justering av betalningsinformationen efter att man blivit "hackade" och en massa lösenord har kommit på villovägar eller rättare stulits.
 
Adobe är inte kundvänligt

Har noga läst Adobes rekommendationer och provat allt ! Inklusive ett antal telefonnummer för att nå Adobes kundtjänst. Hamnade då hos någon som befinner sig i Indien och talade dålig engelska ! Det verkar som att Adobe inte önskar ha någon kontakt med sina kunder så snart dessa tecknat sig för ett abonnemang eller prenumeration.
Såvitt jag kunde förstå lovade mannen i Indien att åtgärda så att min betalningsinformation skulle gå att ändra, men inget har förändrats på den punkten.

Därtill ska läggas att Adobes erbjudande om prenumeration på Photoshop CC endast skulle gälla till den 2/12. Syftet med denna information var naturligtvis att få så många som möjligt av de kunder som var intresserade av Photoshop CS 6 att teckna sig snarast. Meddelandet var dock inte sant - erbjudandet finns fortfarande på Adobes hemsida, men man har nu tagit bort tidsgränsen.

Har nu tillskrivit Adobe Systems Nordic AB och meddelat att ärendet kommer att bli föremål för granskning av Konsumentombudsmannen (KO), såvida man inte ser till att betalningsinformationen omgående kan ändras av kunden. .
 
Adobe gör ingen skillnad på kunder eller icke kunder, alla hamnar i ett callcenter med engelskspråkig personal.

Erbjudandet som de erbjöd tom 2/12 gällde som utlovat till det datumet, sen har de skapat ett erbjudande som gällde from 3/12-?. Sett ur den stora skaran konsumenter som kunnat dra nytta av detta förlängda/nya erbjudande är det väl bara positivt? Inget regel bruten här inte.

Blanda inte ihop detta med ditt problem att byta ut betalkort för din prenumeration.

Återigen, vad är det som inte fungerar?

PS. Det verkar som om du inte är ensam med att uppdatera betalningsinfo. En snabb titt i Adobes support forum ger ett tips:
this seem to be the solution :
"sign out of the Creative Cloud desktop app and sign in again."
 
Adobe är inte kundvänligt

Svar till Bo Saurage:
Klart att Adobe gör skillnad på kunder och inte kunder - annars skulle man ju aldrig behöva "logga in" på sitt konto. Den som inte är kund har naturligtvis inget konto hos Adobe. Jag är inte den ende som är irriterad över att Adobe gör sig otillgängliga när man önskar komma i kontakt med dem. Det man möts av är en engelskspråkig röst i Indien (!) som rabblar standardsvar på allt man försöker meddela. Nog om det.

Beträffande tidsaspekten på erbjudandet, kan jag hålla med Dig. Det kan ses positivt om man så vill.

Du undrar vad det är som inte fungerar ? Har tydligen uttryckt mig oklart och försöker här förklara igen - det som inte fungerar är att ändra den betalningsinformation som finns på "Mitt Adobe" under "Mina produkter och prenumerationer".

Eftersom det VISA-kortnummer som är inloggat inte längre gäller (efter Adobes egen information om att de blivit "hackade", spärrade jag kortet), önskar jag förse Adobe med ett nytt kortnummer. Det har inte gått att göra via Adobes hemsida för Photoshop CC. Alla inloggade uppgifter finns där, men jag kan inte påverka dem.
Naturligtvis är jag inte ensam om att behöva uppdatera betalningsinformationen efter de varningar som skickats ut.
 
När jag syftade på skillnaden så menade jag kunder och inte kunder gentemot supporten.
Men att kunder med login kan logga in och kunder som inte har login ej kan logga in, där gör Adobe en tydlig skillnad – man får tillgång till lite mer funktioner och tjänster när man loggat in.

Vad ger telefonsupporten för svar?

-att "sign out of the Creative Cloud desktop app and sign in again."
-rensa webbläsarens cache/historik/cookies, provat annan webbläsare, annat kort?
-provat med en annan dator?

Jag har själv ingen prenumeration hos Adobe, men betalar man inte dem årsvis? Och då behövs väl ingen ny betalningsinfo nu omedelbart? Jag antar att du betalat nyligen? Kanske Adobe styr upp sina kortrutiner efter senaste hacket.

Så problemet är att det inte går att lägga till ett betalkort. Kanske man behöver ta bort det gamla först?

Hoppas det löser sig!
 
Adobe är inte kundvänligt

Som tidigare meddelats, har jag gjort allt som Adobe rekommenderar.

Har dock inte brutit avtalet med Adobe ännu. I den händelse det fortfarande inte går att ändra betalningsinformationen vid nästa försök under dagen, kommer ärendet att vidarebefordras för granskning av KO.

Eftersom Du inte själv har någon prenumeration hos Adobe, förstår jag varför Du inte känner till betalningsrutinerna - Adobe vill automatiskt dra en summa pengar på Ditt konto varje månad.
Rekommenderar att Du försöker kontakta Adobe för ytterligare information.
 
Svar till Anders och Curt :

Skall göra ett sista försök genom att logga in även via den länk Ni föreslår.
Ingen blir gladare än jag om det skulle fungera. Har försökt alla andra vägar.
 
Adobe är inte kundvänligt

Till Anders och Curt !

Försöket att logga in via den länk Anders föreslog leder lika långt som alla andra försök - när jag kommer till "Redigera betalinfo" är det stopp. Inga förändringar kan göras.
 
Nu kanske jag har feltolkat trådens syfte - är det skapad för att du ska lufta missnöje med ett problem eller är den skapad för att få hjälp med att lösa ett problem?

Om det är det senare så tycker jag frågorna i inlägg #7 är värda att svara på, annars så ska jag lämna tråden ifred.
 
Till Anders och Curt !

Försöket att logga in via den länk Anders föreslog leder lika långt som alla andra försök - när jag kommer till "Redigera betalinfo" är det stopp. Inga förändringar kan göras.

När jag gick in där ser det ut som en statisk sida, men klickar man på kreditkortsnumret så blir det redigerbart.

Om det inte fungerar för dig kanske det är något med din browser som ställer till det. Har du provat med någon annan (t.ex. Firefox om du kör IE eller vice versa)?
 
Adobe är inte kundvänligt

Till Anders Eriksson:

På sidan "Avtalsinformation" finns en ruta där det står "Redigera betalinfo".
Klickar jag på den kommer sidan med VISA-kortuppgifterna fram. Den är
dessvärre statisk, förutom att ett klick på VISA-kortnumret gör att detta försvinner.
När jag då fyllt i uppgifterna för det nya VISA-kortet och klickar på skicka, kommer
följande information:

"Tyvärr verkar ett fel ha uppstått hos oss. Försök igen senare.
Kontakta kundsupport om problemet kvarstår."

Har försökt kontakta kundsupport på alla tänkbara sätt. Via vissa telefonnummer hamnar jag hos någon i Indien, som rabblar standardsvar på dålig engelska som är svår att förstå. Lämnade per telefon alla kortuppgifter och såvitt jag kunde förstå skulle man se till så att de nya korttuppgifterna kom på plats. Har även tillskrivit Adobe System AB som är Adobes representant i Sverige, via snigelpost. Har ringt detta företag. Det lovades då att den person som skulle kunna hjälpa mig (som inte var anträffbar när jag ringde) skulle ringa senare under dagen. Ingen från Adobe System Ab har dock hört av sig.

Det förefaller som om Adobe, trots all information som finns på deras hemsida, inte vill vara kontaktbara för sina kunder. Därav mitt missnöje. Tycks inte ha något annat val än att vända mig till KO.
 
Ok, då är det förstås värre. När jag bytte från hela CC till bara det nya Photography Program skrev jag en kommentar i bloggen om det programmet, och blev kontaktad av en representant dagen efter (hon försökte först per telefon och sedan mejl). Om du vill kan du få hennes kontaktuppgifter i ett PM så kan du ju försöka gå den vägen i stället :)

Att ta det via KO kanske fungerar, men det känns som en ganska besvärlig metod ...

Det har uppenbarligen fungerat för andra att ändra betalningsmetod, så det handlar nog inte om att Adobe vill försvåra för sina kunder (det ligger knappast heller i deras intresse).
 
Flyttade från Fritt Forum till Butiker och Leverantörer då det nog är lättare att få bra svar där.

/Mod
 
Till alla berörda !

Har försökt ändra min betalningsinformation på mitt Adobe-konto, men det fungerar inte.
Har försökt kontakta Adobe via ett antal telefonnummer. Efter mycket ansträngning kom
jag i kontakt med någon som satt i Indien !!

Tycker att det är rena bedrägeriet att man har en mängd erbjudanden kopplade till betalfunktioner som inte går att ändra, trots att man ger sken av att det ska gå.
Någon mer som råkat ut för detta ?

PS. Därtill kan läggas att Adobe uppmanat till justering av betalningsinformationen efter att man blivit "hackade" och en massa lösenord har kommit på villovägar eller rättare stulits.

Kent. Skapade ett e-kortnummer för Adobe nu i kväll. Gick sedan in och bytte kontonumret och det gick alldeles utmärkt. Skall nu döda mitt gamla kort.
Tråkigt att det inte funkar för dig.
 
Adobe är inte kundvänligt

Ok, då är det förstås värre. När jag bytte från hela CC till bara det nya Photography Program skrev jag en kommentar i bloggen om det programmet, och blev kontaktad av en representant dagen efter (hon försökte först per telefon och sedan mejl). Om du vill kan du få hennes kontaktuppgifter i ett PM så kan du ju försöka gå den vägen i stället :)

Att ta det via KO kanske fungerar, men det känns som en ganska besvärlig metod ...

Det har uppenbarligen fungerat för andra att ändra betalningsmetod, så det handlar nog inte om att Adobe vill försvåra för sina kunder (det ligger knappast heller i deras intresse).

Till Anders: Skulle vara mycket tacksam för uppgifter som leder till kontakt med någon på Adobe.
Mitt problem är just Adobes otillgänglighet.
 
ANNONS