Annons

Kan inte minska sl.tid, bara öka(350D)

Produkter
(logga in för att koppla)

the_chunk

Aktiv medlem
Hej, jag har en Canon EOS 350D och har upptäckt ett potentiellt problem, eller så är det jag som gör något fel.

Ett par gånger när jag använt den i M-läge och vridit på hjulet för att ändra slutartiden så har den bara ökat oavsett vilket håll jag snurrar åt. Lösningen blir då att använda hjulet på batterigreppet som alltid funkar. Men det är ju inte optimalt när man tar liggande bilder..

Är det mig eller kameran det är fel på? Det är alltså inte alltid så utan bara ibland, men jag kan inte komma på att jag skulle ha gjort något särskilt vid de tillfällen det uppstått, samtidigt har jag svårt att se det som en feature.

Kan tilläggas att batterigreppet inte är original utan från Dörr, inköpt hos Cyberphoto. Men det funkar ju som det ska så jag kan inte se att det ska påverka.

liknande fel på 20D

Jag har råkat ut för liknande fel på min 20D - fast då går det inte att ändra överhuvudtaget. Jag brukar slå av och på strömbrytaren - då fungerar det igen!

Oftast funkar det ju bra även med batterigreppet och jag har inte kommit på hur jag ska få det att balla ur. Men jag har i alla fall plockat bort batterigreppet nu så får vi se om felet dyker upp igen.

Det har hänt på min Nikon D50 också.
Det är nästan så att man kan tro att det är ett windows-program i den.

ANNONS
Götaplatsens Foto