Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kan inte starta PS CS3
- Trådstartare Graylingman
- Start datum
Lean Wolf
Aktiv medlem
Graylingman
Aktiv medlem
Innebär inte lösningen som föreslås att jag gör en total återställning av PS, dvs blir av med alla mina inställningar, egna makron osv osv? Finns det inget annat sätt, tro?
sarnor
Avslutat medlemskap
Lite konstig terminologi, men min tolkning är att en fil som Photoshop behöver skriva till är skrivskyddad. Kolla i installationskatalogen om något där har blivit skrivskyddat, exempelvis properties. För det är väl inte så att du kör med flera olika användare på samma dator?
Graylingman
Aktiv medlem
Får du samma fel efter att du startat om datorn?
Ja, det får jag.
Graylingman
Aktiv medlem
Lite konstig terminologi, men min tolkning är att en fil som Photoshop behöver skriva till är skrivskyddad. Kolla i installationskatalogen om något där har blivit skrivskyddat, exempelvis properties. För det är väl inte så att du kör med flera olika användare på samma dator?
Lite historik: Jag kör alltså XP. På datorn har hittills bara funnits en användare, ett administratörskonto, som använts av alla till allt. Både när jag surfat och när t ex ungarna chattat och hängt på bilddagboken osv. Efter att ha läst en del om att det kanske inte är så smart med tanke på infektionsrisken att alltid vara inloggad som administratör skapade jag ett nytt konto som fick administratörsrättigheter. Därefter ändrade jag behörigheten för det gamla kontot till begränsad behörighet och nu kan jag alltså inte starta PS. Så det låter som om du Sara är nånting på spåren.....
ErlandH
Aktiv medlem
Inte för att jag vet så mycket om windows, men om du loggar in som admin borde det gå att starta PS. Och som admin kan du ge den andra användaren rättighet att köra PS.Därefter ändrade jag behörigheten för det gamla kontot till begränsad behörighet och nu kan jag alltså inte starta PS. Så det låter som om du Sara är nånting på spåren.....
Graylingman
Aktiv medlem
Uppdatering:
När jag ändrar tillbaka till administratörsrättigheter kan jag starta PS.
Jag provar att i det läget ta bort så mycket som möjligt av skrivskydd på mappen Adobe.
Går tillbaka till Begränsade rättigheter. Samma fel.
Tillbaka till administratörsrättigheter. Inga problem.
Jag provar att i det läget ta bort så mycket som möjligt av skrivskydd på mappen Adobe.
Går tillbaka till Begränsade rättigheter. Samma fel.
Tillbaka till administratörsrättigheter. Inga problem.
Graylingman
Aktiv medlem
Och som admin kan du ge den andra användaren rättighet att köra PS.
Ja, man tycker ju det
Graylingman
Aktiv medlem
Kanske lika bra att ge upp projektet, köra med administrationsrättigheter och skapa ett surfkonto för ungarna i stället....
j777
Aktiv medlem
Uppdatering:
Förslag: avinstallera PS och installera om men kolla då noga alla frågor och se om du får något i stil med "bara för denna användaren eller för alla på datorn". Jag kommer inte ihåg om photoshop gör så men en del program gör så.
bam21
Aktiv medlem
Prova att ta bort filen för inställningarna. Om den är korrupt får du samma felmeddelande. Filen återskapas när du startar upp programmet igen.
http://kb2.adobe.com/cps/401/kb401600.html
alfin
Aktiv medlem
Jobbar du med datorsupport till vardags?... avinstallera PS och installera om ...
Graylingman
Aktiv medlem
Prova att ta bort filen för inställningarna. Om den är korrupt får du samma felmeddelande. Filen återskapas när du startar upp programmet igen.
Förstår inte vilken fil det är, och återigen... innebär inte det att jag förlorar mina egna inställningar, makron, plugins?
j777
Aktiv medlem
Jobbar du med datorsupport till vardags?
Då hade jag nog satt punkt efter de orden...
bam21
Aktiv medlem
Förstår inte vilken fil det är, och återigen... innebär inte det att jag förlorar mina egna inställningar, makron, plugins?
Det gäller nog att välja det minst onda. Att Settingsfilen rasar var i alla fall i tidigare versioner relativt vanligt och jag råkade själv ut för det för några år sedan.
Hur du gör står högst upp i länken du fick tidigare.
Graylingman
Aktiv medlem
Då tror jag nog att jag fortsätter köra som admin och att ungarna får ett surfkonto med begränsad behörighet. Trots allt är det kanske via msn, bilddagboken etc som risken att få in diverse sk-t är störst.