Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kan jag vänta med kameraköp till fotomässan?

Produkter
(logga in för att koppla)

sussieohl

Aktiv medlem
jag har aldrig kunnat besöka denna mässa men har iår tänkt göra det.
min fråga är då, vad kan jag förvänta mig av mässan?
kommer jag kunna KÖPA en kamera på mässan, och gör dom lite billigare alt. "kastar med någon extra grej" där?

Vet inte vilken fotomässa du pratar om, antar att det är denna?
http://sthlm.fotomassan.se

Står dessvärre ingen uppgift om man kan köpa något. Kanske någon annan själ kan svara på frågan gällande det?

Det finns även en annan möjlighet, Dustin Expo, där man har chansen att träffa några varumärken och sedan köpa till kraftigt reducerade priser hos Dustin/Dustinhome på plats eller genom nätet.

Det brukar gå att köpa småprylar, böcker, tidningar och dylikt på mässorna - däremot inga kameror eller objektiv (vad jag sett). Syftet med mässorna är inte att vara något slags loppmarknad, utan snarare att tillverkare och återförsäljare ska kunna visa upp ett större sortiment än vad som finns tillgängligt i butiker.

Dustin Expo är inte samma typ av mässa, utan organiserat av en enda återförsäljare. De säljer för övrigt mest datorprylar, och har inget med fotomässan att göra.

På Stockholms fotomässa har det gått utmärkt att köpa såväl kameror, objektiv och tillbehör! Jag köpte häromåret ett Nikonobjektiv hos Kameradoktorn på mässan och fick dels ett bra pris, dels ett B+W-filter på köpet. Däremot kan man ju inte veta om just det man är ute efter kommer att finnas på mässan, eller om det i så fall kommer att vara något extra bra erbjudande på den produkten.

Förra året så var det bara Japanphoto och Scandinavianphoto som sålde på mässan om jag minns rätt, så det var lite tunt med konkurrens och erbjudanden.

Får se hur det blir i år, men man vet aldrig...

/Jonas

ANNONS
Götaplatsens Foto