Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan teckna separat försäkring på kameran??

Produkter
(logga in för att koppla)

mozes

Aktiv medlem
Vet nån om man teckna någon slags försäkring på en ny kamera hos något bolag om man nu blivit lurad som jag och köpt kameran ny på blocket men ej fått någon försäkring som kan gälla här i Sverige,

//Helena

Du kan teckna en allriskförsäkring som tillägg till din hemförsäkring, den gäller upp till 40.000:-.

Men är det en Garanti du vill ha så går det inte i efterhand.

Jag skrev ett svar på ditt förra inlägg, har du frågat försäljaren vilken garanti som gäller för kameran ?

Är det en MAC-Garanti så kan du vara helt lugn, den gäller i Sverige och är faktiskt bättre en vad du får från Svenska Importören.

Är det en så kallad "Imported" så gäller garantin bara om du skickar den till inköpsstället, vilket troligen är någon butik i Hong Kong, det funker väl också, men det tillkommer ju fraktkostnader och troligen längre väntetid med att skicka den över halva jordklotet, men den risken får man ju ta när man vill köpa billigare, oftast behöver man ju inte skicka prylar på garanti, så slipper du det så har du väl tjänat en slant, annars så går det väl jämt ut, billigast är ju att köpa från HongKong själv över nätet, då hade du ju slippit mellanhanden här i Sverige.

Lycka till med kameran, jag tror inte du behöver oroa dig alls över att blivit lurad, lite naiv har du väl kanske varit som trodde att Svenska återförsäljare säljer på Blocket.

/kent

ANNONS
Götaplatsens Foto