Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

katastrofen har inträffat

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Oskari Ylitolva

Avslutat medlemskap
var igår på fotovideo(sthlm) för att köpa kit för sensorengöring o idag lördag tänkte att jag ska köra en omgång med denna fö en visibledust arctic butterfly SL700 men efter att jag var klar kollade på sensorn o till fasa ser jag att den e full med repor tar en omgång i min 400D o där såg jag inga repor

vad gör jag nu kollade klipp på youtube (innan jag började) hur man skulle gör har läst instruktionslappen som fanns o använde samma metod på 50D som på 400D

har fö en session 19/6

1. Lär dig skriva ordentlig med kommatering och interpunktion.
Det var nog det dummaste jag har sett komma från en forumvärd... :(
Ska inte alla få ta del av forumet eller måste man ha gått ut skolan med toppbetyg i svenska??
Att språkpoliser förekommer på forumet har jag redan märkt men att en forumvärd hoppar på tåget trodde jag aldrig...

(Jag har ingen aning om vad kommatering och interpunktion är för något, får man fortsätta skriva här ändå?)

Ska inte alla få ta del av forumet eller måste man ha gått ut skolan med toppbetyg i svenska??
Att språkpoliser förekommer på forumet har jag redan märkt men att en forumvärd hoppar på tåget trodde jag aldrig...

(Jag har ingen aning om vad kommatering och interpunktion är för något, får man fortsätta skriva här ändå?)

Det är faktiskt lite arrogant att gå till ett forum och skriva en fråga som är så slarvigt formulerad att den är halvt obegriplig ... Som man frågar får man svar. Vill man få tydliga svar är det en bra början att ställa en tydlig fråga.

Jag kan ju hålla med om att kommentaren väl kanske inte var så lämplig i sin utformning, (<-- kommatering) men faktum är att inlägget hade en total avsaknad av både skiljetecken och stor bokstav/versaler. Det gör inlägget synnerligen svårläst. Vidare så tror jag inte att detta egentligen är en effekt av dyslexi, utan snarare något i stil med "jag orkar inte sätta ut skiljetecken mm".

(Jag känner ett flertal personer med dyslexi, och medan deras texter kan innehålla stavfel och en del andra konstigheter ibland så har jag aldrig varit med om att de helt saknat interpunktion.)

Senast ändrad:

det är bara så att det blir tydligare för den som skall läsa om man sätter ut punkt efter meningen så man ser var den slutar det hjälper att veta när man kan ta paus och andas inlägg som skriver allt i en lång rad av ord är svårlästa man behöver inte läsa svenska på universitet för att få skriva inlägg jag tycker att jespers svar hade en glimten i ögat som var helt acceptabelt nu byter jag ämne så det märks hur svårt det är att läsa en lång rad ord utan punkter kommatecken eller stora bokstäver det regnar ute idag jag tycker om glass lyckat till med allt ha en bra dag

En gång till

var igår på fotovideo(sthlm) för att köpa kit för sensorengöring o idag lördag tänkte att jag ska köra en omgång med denna fö en visibledust arctic butterfly SL700 men efter att jag var klar kollade på sensorn o till fasa ser jag att den e full med repor tar en omgång i min 400D o där såg jag inga repor

vad gör jag nu kollade klipp på youtube (innan jag började) hur man skulle gör har läst instruktionslappen som fanns o använde samma metod på 50D som på 400D

har fö en session 19/6

Har bilderna blivit sämre eller är det bara på sensorn som du tycker dig se spår? Lägg gärna upp bildexempel. Ärligt talat fattar jag inte riktigt. Om bilderna blivit bättre så är ju problemet löst! Kanske har du smetat ut någon fettfläck och då är det våtrengöring med speciell rengöringsvätska som gäller. Finns många tips och inlägg om detta här på FS.

Har bilderna blivit sämre eller är det bara på sensorn som du tycker dig se spår? Lägg gärna upp bildexempel. Ärligt talat fattar jag inte riktigt. Om bilderna blivit bättre så är ju problemet löst! Kanske har du smetat ut någon fettfläck och då är det våtrengöring med speciell rengöringsvätska som gäller. Finns många tips och inlägg om detta här på FS.

tackar o bock

PS kan forumvärden stänga tråden?!

Det är faktiskt lite arrogant att gå till ett forum och skriva en fråga som är så slarvigt formulerad att den är halvt obegriplig ... Som man frågar får man svar. Vill man få tydliga svar är det en bra början att ställa en tydlig fråga.
Nu har jag ingen aning om trådskaparens kompetens i svenska men det finns både nysvenska och andra som har svårt för att utrycka sig i skrift. De lär väl inte ens försöka skriva efter att ha läst denna tråden.

Så jäkla svårt är det väl inte att förstå första inlägget?

Usch, nu har jag själv blivit en sån där som förstör en tråd genom att gnälla på helt andra saker... Ber om ursäkt för detta och lämnar tråden ifred. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS