Annons

Katter bannlysta

Produkter
(logga in för att koppla)

Wild Rose

Aktiv medlem
Jag har en känsla efter att ha läst några kommentarer under en del kisse bilder här på fs att många anser att kissar inte hör hemma här. Men de är ju djur dom med och hör väl lika hemma på fs som hundar, spindlar, nyckelpigor, humlor och andra dju.

Då skulle det ju vara likadant för de som lägger ut bilder som i en del fall hör mer hemma på en porr sajt än på en fotosida?

Varför tycker så många att inte katter hör hemma här?
/Anna

Jag tror nog att de flesta kan tycka att katter hör hemma här, men då det tyvärr blir lite av samma känsla som hos vanliga barnporträtt (fotografen känner modellen) så säger bilderna inte tittarna något.

Jag vet att man kan ta kattbilder som är mycket bättre än de bästa porträtten på FS, men man måste då vara nytänkande. Att bara ta en vanlig bild med den inbyggda blixten när katten går förbi tv:n lär ju inte bli en favoritbild. Eller om man zoomar in katten och tar en närbild av dess huvud.

Nu vet jag att FS är en sida där man ska få kritik och på så sätt bli bättre, men som sagt tror jag att för att göra en bra kattbild, måste man nog göra något nyskapande.

Så gäller även med människor. Att bara ta ett vanligt porträtt av en människa lär inte exaltera så många tittare, men om man gör något annorlunda (ljus, vinkel, smink) så blir det oftast en succé.

/ Marcus

Det blir alltid enahanda om en viss motivtyp dyker upp för ofta och med alltför snarlik komposition och teknik. Kreativitet gör alltid att bilder skiljer sig från andra och därför är det viktigt att tänka ett steg längre när det gäller ett sådant frekvent motiv. Likaså gäller det att tänka på om en bild är intressant för andra. Båda dessa saker tar sin tid att lära sig dock.

ANNONS
Götaplatsens Foto