Runell
Medlem
Jag har en Canon EF 24-70 2,8 L som varit på en av Canons auktoriserade serviceverkstäder tre gånger nu.
Två gånger för samma sak, d v s att gluggen trillat isär. Efter resa nr 2 slutade bländarmekanismen att fungera. Det visade sig att man slarvat vid ihopmonteringen av objektivet och skadat bländarpaketet. Nu har jag fått tillbaka den och det verkar som allt fungerar.
Det tog visserligen 5 veckor att få tillbaka den, den senaste gången och jag slapp betala trots att garantin inte gäller längre.
Men är det rimligt att behöva skicka gluggen för service flera gånger för samma fel och är det rimligt att man ska behöva vänta så länge innan man får tillbaka den?
Borde inte Canon ställa lite högre krav på sina s k auktoriserade verkstäder?
Två gånger för samma sak, d v s att gluggen trillat isär. Efter resa nr 2 slutade bländarmekanismen att fungera. Det visade sig att man slarvat vid ihopmonteringen av objektivet och skadat bländarpaketet. Nu har jag fått tillbaka den och det verkar som allt fungerar.
Det tog visserligen 5 veckor att få tillbaka den, den senaste gången och jag slapp betala trots att garantin inte gäller längre.
Men är det rimligt att behöva skicka gluggen för service flera gånger för samma fel och är det rimligt att man ska behöva vänta så länge innan man får tillbaka den?
Borde inte Canon ställa lite högre krav på sina s k auktoriserade verkstäder?






