Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Knas med versionshanteringen i PSE

Produkter
(logga in för att koppla)

Tilva

Avslutat medlemskap
Jag har uppdataterat mitt Photoshop elements till 5.0 och nu har helt plötsligt versionshanteringen slutat fungera som den ska. Om jag redigerar en bild och klickar på "spara" och har ibockat att inkludera i sorteraren och spara i versionsuppsättning med original så kommer bilde ändå som en egen fil i sorteraren.

Filnamnet blir "IMG_0107_redigerad-1.jpg" tex om jag redigerar IMG_0107.jpg. När jag har stängt bilden kommer det upp en ruta att "nya bilder har hittats i de övervakade mapparna..." Klickar jag bort rutan så kommer inte bilden i sorteraren alls och klickar jag "ja" så kommer den som en egen bild.

Någon som har tips om vad som kan ha hänt?? Detta är ju frustrerande!

Kolla när du klickat på spara så inte det är ikryssat att den ska spara en redigerad version - en kopia alltså - av bilden. Kan det vara det?

Nä, det var inte heller iklickat. Men nu har jag installerat om praogrammet och då funkar det igen. Tack för svaret ändå!

ANNONS
Götaplatsens Foto