Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Knasig D50, bilderna blir randiga och missfärgade.

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattias Scholz

Avslutat medlemskap
Har en gammal D50 som hängt med ett tag, nu blir bilderna missfärgade och randiga.

Nån som kan ha en aning om var felet ligger, vet att den knappast är värd att lägga några större pengar på. Men delen kanske går att fynda på ebay tex.

Provar att bifoga en bild.

Bilagor

• DSC_7698.jpg
    DSC_7698.jpg
    78.5 KB · Visningar: 46
Prova med ett annat minneskort. Det brukar vara det som spökar när liknande knasigheter uppstår.

Ett gott råd: Ta fram hammaren å slå sönder D50 i tusen bitar, den tillhör ändå stenåldern..........

Kanske du handlat piratbläckpatroner?
Skämt åsido, kameran är väl runt åtta år gammal vid det här laget.
Jag skulle nog nöja mig med att klappa lite på den och tacka för den här tiden och sen knalla iväg och handla något nytt.

Har en gammal D50 som hängt med ett tag, nu blir bilderna missfärgade och randiga.

Nån som kan ha en aning om var felet ligger, vet att den knappast är värd att lägga några större pengar på. Men delen kanske går att fynda på ebay tex.

Provar att bifoga en bild.

Hej!

En polare hade en D70 som gjorde så, den blev aldrig sig själv igen.....att repa är nog inget alternativ, jag tror det är ålderstecken.

Hans

Sälj den på Tradera som defekt och få 500kr och köp en beg D80 i fint skick för 1000-1200kr.

ANNONS
Götaplatsens Foto