Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kodak Carousell-projektorer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Letar efter en kodak carousell-projektor och har sett att det finns en hel del olika modeller till en hel del olika pris ute på marknaden. Har ni någon erfarenhet av dessa projektorer? Finns det någon sida på nätet som fortfarande presenterar de olika modellerna? Vilken glugg är att föredra?

Snälla hjälp mig med detta!

Rock On!
Andreas Elmquist

Karusellerna är gjorda för bildspel med flera hopkopplade projektorer, eller för att stå och puttra hela dagarna.

Själv har jag en S-AV 2000 från 70-talet som jag kom över billigt. Den saknar autofokus, magasinen är dyra och tar stor plats. Zoomobjektivet är nog inte det skarpaste till den heller. Men så robust byggd den är och vilken fin mekanik.

Jag skulle nog råda dig att skaffa en Leitz Pradovit med Colorplan istället, om det inte är gammaldags bildspel du tänker satsa på.

2050 och 1050

Hejsan!
Jag har en hel bildspelsutrustning som jag säljer med 3 st kodak projektorer, dator, stativ, datatons övertoningsgrejor, programvara och allt som behövs. 2 av projektorerna är 2050 (den snabbaste och i metall men utan autofokus) och en är 1050 med autofokus, i plast och ngt långsammare bildväxling. Det är 3 st 100-200mm zoomar till också, alla med glasoptik. Har själv gjort ett lite mer avancerat norrskensbildspel med grejorna som bla visas på ishotellet men nu gör jag allt digitalt så därför säljer jag allt i delar eller helst allt på en gång.

Hälsn,
Peter

ANNONS
Götaplatsens Foto