Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Kompaktkamera för gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Kant

Medlem
Hej,

I dag använder jag Cannon s 110 framförallt för att den är liten o smidig. går lätt ner i fickan. Hyfsade bilder i jpg. Jag har tittat på S 120 med RAW format.

Har någon något annat förslag på kamera med ca de yttermåtten men med klart bättre bildkvalite och upp till 4-5000 kr?

Tacksam för förslag

Mvh

Michael

Sony RX100 II. Ligger i prisintervallet har jag för mig. Har själv RX100 III och tycker att den är underbar för just detta ändamål. Just den ligger lite högre i pris dock (än så länge).

Göran

Hej,

I dag använder jag Cannon s 110 framförallt för att den är liten o smidig. går lätt ner i fickan. Hyfsade bilder i jpg. Jag har tittat på S 120 med RAW format.

Har någon något annat förslag på kamera med ca de yttermåtten men med klart bättre bildkvalite och upp till 4-5000 kr?

Tacksam för förslag

Mvh

Michael

Kanske missuppfattat dig, men din s110 kan ju även den fota i raw.

ANNONS
Götaplatsens Foto