Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Konfunderad?
- Trådstartare Tim_H
- Start datum
Tim_H
Aktiv medlem
Monty skrev:
Troligen för att 30D blir billigare att köpa in än vad 20D var när man köpte in den.
men... blir inte det en massa 20D liggande då?
Eller finns det någon anledning att köpa en 20D istället för en 30D?
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Tim_H skrev:
men... blir inte det en massa 20D liggande då?
Eller finns det någon anledning att köpa en 20D istället för en 30D?
Hehe, ja det är en bra fråga.
I min företagandesyn så gäller det nu fort att bli av med dessa 20D.. Att ha de liggande på lagerhyllan är ju det samma som att ha det ursprungliga värdet i skulde eller i alla fall i minus.
Hade jag haft många på lager så hade jag lagt ihop hus + enkel optik i kit och slumpat bort det så snart som möjligt.
Eller har handlaren ngn möjlighet att returnera till Canon? Om inte så ser jag inte vittsen med att ha de liggande..Bort med dem bara.
Kanske är det så att det händer mycket inom få dagar.. där priserna sänks på 20D alltså.
MVH Niclas,
Monty
Aktiv medlem
Säljaren bör väl ta sitt förnuft till fånga och sälja ut sina 20D billigt om han inte vill få dom liggande, ja.
Enda anledningen att köpa en 20D nu är att 30D inte finns ute än. Men det är ju bara om man har riktigt bråttom förstås, de flesta lär väl kunna vänta några veckor på att få något bättre.
Enda anledningen att köpa en 20D nu är att 30D inte finns ute än. Men det är ju bara om man har riktigt bråttom förstås, de flesta lär väl kunna vänta några veckor på att få något bättre.
Tim_H
Aktiv medlem
Niclasfoto skrev:
Hehe, ja det är en bra fråga.
I min företagandesyn så gäller det nu fort att bli av med dessa 20D.. Att ha de liggande på lagerhyllan är ju det samma som att ha det ursprungliga värdet i skulde eller i alla fall i minus.
Hade jag haft många på lager så hade jag lagt ihop hus + enkel optik i kit och slumpat bort det så snart som möjligt.
Eller har handlaren ngn möjlighet att returnera till Canon? Om inte så ser jag inte vittsen med att ha de liggande..Bort med dem bara.
Kanske är det så att det händer mycket inom få dagar.. där priserna sänks på 20D alltså.
MVH Niclas,
Ja, det är sant. Det kommer en prisjustering inom kort sade de när jag ringde. Det är bara just nu det må vara lite kaotiskt. De måste lägga upp strategier och lite smått och gott.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Tim_H skrev:
Ja, det är sant. Det kommer en prisjustering inom kort sade de när jag ringde. Det är bara just nu det må vara lite kaotiskt. De måste lägga upp strategier och lite smått och gott.
Ja de har nog det de gör,, sneglar på varandra (handlarna) innan de eventuellt säljer ut till långt lägre pris.
Personligen så är jag inte upphängd i detta med modelluppgradringar stup i kvarten, men kanske har det med min nuvarande ekonomi att göra
Jag skulle idag lätt kunna köpa en ny 20D om priset sänktes. Med så få uppgraderingar vad gäller bildkvalitet så tycker jag inte att argumenten talar för 30D.. Men det är så jag tänker.
MVH Niclas,
Makten
Aktiv medlem
Det skulle kunna vara en rent formell klantighet från Canon. Ibland har handlarna viss rätt att returnera osålda varor till leverantören, och om Canon "glömt" att man bör vidta åtgärder härvid så finns det ju ingen anledning för handlarna att sänka priset, om de istället kan sälja 30D och returnera sina 20D sen. Det bör de tjäna på, då det säkerligen ändå inte rör sig om några stora lager av 20D som ligger.
Sen kan man ju fråga sig om 20D över huvud taget alls kommer att fortsätta tillverkas. Det verkar ju inte så i och med att priset inte sänkts.
Om man dessutom ser det som att 30D är en uppdaterad 20D så blir det ännu troligare. Det finns ju ingen anledning att ha två mycket snarliga modeller i programmet om priserna inte skiljer, och den ena ändå är nyare och förhoppningsvis en del bättre.
Jämför med Nikon D100 mot D70.
Sen kan man ju fråga sig om 20D över huvud taget alls kommer att fortsätta tillverkas. Det verkar ju inte så i och med att priset inte sänkts.
Om man dessutom ser det som att 30D är en uppdaterad 20D så blir det ännu troligare. Det finns ju ingen anledning att ha två mycket snarliga modeller i programmet om priserna inte skiljer, och den ena ändå är nyare och förhoppningsvis en del bättre.
Jämför med Nikon D100 mot D70.