Annons

Konståkning och objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

ks63

Ny medlem
Har en Nikon D200 med AF-S NIKKOR 18-200 3,5-5,6.
Håller på som 17 med att försöka lära mej att fotografera tjejer och killar som åker.
Har väl insett ett tag att jag måste byta objektiv och har funderat på Sigma 80-200 2,8
Frågan e om det är där jag ska börja?
Går det att få min gamla D200 att börja leverera bilder, gärna skarpa, på snabba foton i ishallar?

Kika efter trådar om "hockey-foto" Gissar att Du har samma problem som de.
Du behöver massor av ljus på sensorn. D200 är ju tyvärr inte lika vass som de modernare husen så frågan är om det räcker med ett 70-200 2,8?

Frågan är ju vad budgeten säger?

Står du själv på isen när du fotar eller står du på läktaren? För om du är på isen själv så kommer du ju hyfsat nära och behöver kanske inte en telezoom. Ett fast 85 mm med f/1,8 eller 1,4 eller liknande kanske kan funka?

Kan inte lägga för mycke pengar, tyvärr.
Står på isen rätt ofta men det funkar inge bra vid tävlingar ;-)
Upplever dock att jag, även med skridskor på, har möjlighet att lättare ta bättre kort med zoomobjektiv. Fast det är ju då det där med ljuset o skärpan =(
Är väl tyvärr så att jag inte e helt hundra på det tekniska i kameran.....
Tror och hoppas att intresse och tid lite ska kunna kompensera det som saknas i dyrare utrustning.

Kan inte lägga för mycke pengar, tyvärr.
Står på isen rätt ofta men det funkar inge bra vid tävlingar ;-)
Upplever dock att jag, även med skridskor på, har möjlighet att lättare ta bättre kort med zoomobjektiv. Fast det är ju då det där med ljuset o skärpan =(
Är väl tyvärr så att jag inte e helt hundra på det tekniska i kameran.....
Tror och hoppas att intresse och tid lite ska kunna kompensera det som saknas i dyrare utrustning.
Tror det skulle funka med en normalzoom. Ex Sigmas 18-50 2,8. Kör kameran på continuerlig dynamisk af. Håll motivet kring mitten. Kompositionen får du efterbeskära dig fram till. Serietagning för att inte missa de bra sekvenserna

ANNONS
Götaplatsens Foto