Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

konstigt problem med RAW

Produkter
(logga in för att koppla)

jugg

Ny medlem
Förstår ingenting

har fotat raw med min nya 40d men när jag ska öppna dem i typ cs2 eller annat program så säger den bara att filtypen inte stöds... någon som vet varför??
detta fungerade utmärkt att göra med min 20d som jag fotade med förut.... inte ens aperture vill veta av bilderna... men i kameran syns dom fint...
någon som har råd och hjälp???

// Tim
 
Du kan även använda Digital Photo Professional eller Zoom Browser för att redigera/konvertera filerna. Dessa program ligger på CD:n som medföljde kameran.
 
hej
du måste fortffarande hämta uppdateringen.
Tror inte heller den stödjer sRAW, dvs det lilla rawformatet.

Annars är förslaget att lära sig Canon sprogam inte att förakta, det lär vara riktigt kompetent idag.

Roine
 
ANNONS