Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Korrekt spegelbild i Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

Ludwig100_1

Aktiv medlem
Hej. Jag sliter mitt hår hur jag ska få till den rätta spegelbilden under bilen. Hur jag än "vrider och vänder" så blir det inte rätt. Nån som kan tipsa vad jag ska göra?

Bilagor

• spegel.jpg
    spegel.jpg
    39.7 KB · Visningar: 1,277
Du får nog förklara hur du vill att den rätt spegelbilden ska vara...

Det enda jag kan komma på är ju -Edit-Transform-Perspective.

Jag vill påstå att du har problem med själva bildvinkeln här.

Eftersom en spegelbild från denna vinkel skulle återspegla en del av underredet på bilen så kommer det bli svårt att göra en trovärdig reflex.

Jag håller med Stellan.
I detta fallet skulle du ha tagit en bild underifrån också. Hur du än gör med den befintliga bilden så kan du ju inte se underredet. Så som du gjort nu funkar rätt bra, på en första titt tänker man inte på att det inte stämmer.

zlice skrev:
Jag vill påstå att du har problem med själva bildvinkeln här.

Eftersom en spegelbild från denna vinkel skulle återspegla en del av underredet på bilen så kommer det bli svårt att göra en trovärdig reflex.
Jaa...det är ju vinkeln som är kruxet. Jag kom helt enkelt inte på det själv! Hmm.... jag får "plocka bort" hjulen så bilen står direkt på "backen" ;)

Nä det här vart ju inge bra :(

ANNONS
Götaplatsens Foto