Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kulled vs Videohuvud?

Produkter
(logga in för att koppla)

Chewbacca

Aktiv medlem
Kulled verkar vara det vanligaste som många har. Beror det på att videohuvuden inte fungerar lika bra till kameror eller ær det bara så att det "har blivit så"?

Personligen så kænns det som att videohuvuden ær smidigare men att kulleder ær mer stabila iomed att de kan låsas bættre?

Har ni några erfarenheter att dela med er av rørande frågorna så ær jag tacksam, jag står i valet och kvalet...

Jag kör idag videohuvud på mitt enbensstativ, men kulled på mitt vanliga.

Trivs egentligen bättre med videohuvud men får ju problemet med att stativet måsta stå rakt (i våg) hela tiden. Detta är ju lättare att justera med en kulled, eller den andra modellen där man ställer varje vinkel för sig.
Kommer inte på vad dom kallas just nu.

Ær det trevægshuvud du tænker på?

trodde sjælv att det skulle vara lættare att justera nivå med videohuvud jæmført med kulled. kulled måste man ju skruva på før att ændra och videohuvud slipper man væl det på? Har fått før mig att det ær "trøgt" och håller sig på plats bra ændå, vidoehuvud alltså?

ANNONS