Annons

Kurser i ps

Produkter
(logga in för att koppla)

Santa771

Aktiv medlem
Hej alla monster diggare.
Börja känna att jag begränsas av mina kunskaper i ps och undrar om nån vet nån bra kurs man kan gå och lära sig ps?

Jo dom vet jag om. jag hade gärna gått deras distans kurs men det går inte för jag har inte behörighet. Finns det nått annat?

Hej alla monster diggare.
Börja känna att jag begränsas av mina kunskaper i ps och undrar om nån vet nån bra kurs man kan gå och lära sig ps?

Jag håller kurser för företag och privatpersoner. De är inte jättebilliga, så om du inte lever på dina färdigheter i PS kan jag rekommendera moderskeppet.se eller köpa en bok av Scott Kelby m.fl.

/Mats

Känns som dom kurserna bara skrapa lite på ytan. Känns som det bara är lite svensson tips. Nybörjar dvd var jätte bra men man vill ju nå lite längre en så. Skulle vilja lära mig och få bilderna att se proffsiga ut. Inte göra mina bilder och se ut som ett beck fodral. Hade nog varit skillnad om man gott utbildningen som dom har men det går ju tyvär inte.

Inga andra förslag?

Hallå du...Det finns nog ganska många kurser eller PS tips att få på nätet om man letar...men det är många som är på engelska...här är en skojig länk som går till "gurun" Scott Kellbys ganska färska TV-bloggar...:)
Håll till godo och roa dig...nu:)

http://www.photoshopusertv.com/

/// Monika

Känns som dom kurserna bara skrapa lite på ytan. Känns som det bara är lite svensson tips. Nybörjar dvd var jätte bra men man vill ju nå lite längre en så. Skulle vilja lära mig och få bilderna att se proffsiga ut. Inte göra mina bilder och se ut som ett beck fodral. Hade nog varit skillnad om man gott utbildningen som dom har men det går ju tyvär inte.

Inga andra förslag?

Om du gillade nybörjar DVDn så finns det risk för att du gillar deras andra DVD:er också. Och om du tycker att de skrapar på ytan på Moderskeppet så har du nog inte grävt särskilt djupt på sidan. Men leta vidare på internet så kommer du absolut att hitta det du söker, all kunskap kommer inte till dig över en natt. Det tar sin tid och kräver att man tränar mycket på sina egna bilder och hittar egna infallsvinklar på teknikerna de visar för att bli bra.

Scott Kelbys Photoshopshop CS3 för digitalfotografer är också bra med handgripliga tips på hur man gör i fasta situationer.

Hej!

Jag har precis börjat läsa en distankurs, Digital bildbehandling, 7,5 p, via Högskolan i Jönköping. Baseras i stort sett helt på arbete i PS, från grunderna till riktigt avancerade moment. Undervisningen sker via weblektioner som man kan välja att titta på när man vill. Till detta kommer sedan uppgifter att lämna in. Allt görs i egen takt och man har ett år på sig att läsa klart kursen. Kursstart varje ny HT/VT.

http://www2.hj.se/hlk/studera/visa.asp?pid=LDBA17

Hälsn. Sofia

om du kan engelska...

lynda.com 250$/år och då kan du lära dig ALLA adobes program + hundratals andra allt för samma pris... fins ca 50 timmars utbildning i PS om inte mer... Enjoi!

Alltså, jag skulle akta mig för Photoshop-kurser då jag inte sett eller hört talas om någon kurs där man faktiskt lär ut om svart/vitpunkt och grå-punkt, färgkorrigering och hur man faktiskt retuschar på bästa sätt...

De flesta kurser handlar i grund och botten om "knepen till bättre semesterbilder" och vem fan behöver det?

För att kunna utvecklas måste man lära sig att göra en bild klar på rätt sätt. Lära sig möjligheterna med kurvor och ta fram bilder helt rena från färgstick och med korrekt svart och vitpunkt och även förstå varför man gör det och vad som händer när man gör det..

Alltså, jag skulle akta mig för Photoshop-kurser då jag inte sett eller hört talas om någon kurs där man faktiskt lär ut om svart/vitpunkt och grå-punkt, färgkorrigering och hur man faktiskt retuschar på bästa sätt...

Det är nog en hel del som du inte har hört talas om.

Stefan

De flesta kurser handlar i grund och botten om "knepen till bättre semesterbilder" och vem fan behöver det?

De flesta kurserna är med stor sannolikhet anpassade till de behov som det stora flertalet har. Att de sedan inte går djupare in på hur man retuscherar (ja, det stavas faktiskt så!) på bästa sätt har också sin grund i vad som efterfrågas.

Vad är det för fel i att vilja se till att de av dig så förlöjligade semesterbilder blir bättre? Kan du komma med en trovärdig förklaring? Går man in på din sida och kollar dina bilder så är de minsan inget att skryta med, så det skulle nog inte skada om du tog till lite mindre bokstäver och kommer ner på jorden.

För att kunna utvecklas måste man lära sig att göra en bild klar på rätt sätt. Lära sig möjligheterna med kurvor och ta fram bilder helt rena från färgstick och med korrekt svart och vitpunkt och även förstå varför man gör det och vad som händer när man gör det..

Antar att du sållat hela marknaden av Photoshopkurser? Mina kurser är helt anpassade till kundens behov och kunderna är oftast redan proffs men de har ibland behov av att gå lite djupare i vissa delar.

Att vissa vill retuschera sina semesterbilder är väl inte fel???
Du skulle nog själv behöva lite utbildning...

Moderskeppet ger mycket valuta när det gäller att behärska de tekniker som finns för att skapa eller justera en bild för ett visst ändamål eller syfte.
Mycket bra pedagogiskt och där finns något för alla nivåer.
Att köra igenom grundkursen är vettigt även om man tror sig kunna mycket. Nätet är översållat med kurser av alla de slag så nog finns det resurser för den som vill vidareutbilda sig.
Att ha en levande handledare ger en dimension som är vida överlägset alla nätbaserade utbildningar. Men inte alltid praktiskt genomförbart.

Fullärd blir man aldrig. Det är också en av tjusningarna med både fotografering samt den numera obligatoriska efterbehandlingen.

ANNONS
Götaplatsens Foto