Annons

Kvalité?

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan__P

Aktiv medlem
Hej!
Tycker att det ibland kan kännas som att kvaliten på Fotosidansbilder börjar att tunnas ur. Vill gärna skapa debatt om detta för att se vad den generella besökaren tycker.
Det är ju svårt att bedömma vad som är skräp. T.ex. är jag ganska övertygad att det inte är så många som uppskattar mina egna fiskebilder.
Man kan ju inte heller förbjuda någon att ladda upp bilder... Fotosidan finns ju här för att utveckla fotografen.
Jag är som sagt delad i denna mening.

Vad tycker du?

Mvh
"Fiske fotograf" Johan Pettersson

Den frågeställningen är nästan lika gammal som Fotosidan, redan för flera år sedan tyckte man att kvaliteten sjönk.. Helt klart ökar ju inflödet av bilder hela tiden, så det säger sig själv att mängden "brus" ökar.

Det här påhittet med pooler är ett försök att sprida ut inflödet lite, och tex separara bilder man VERKLIGEN vill ha kritik på från de man mest vill visa för andra och iofs gärna få någon kommentar på ibland. I Kritikpoolen kan man lägga en bild om dan, kanske behöver man dra ner den gränsen än mer - det får vi kolla på om ett tag.

Nu diskuterar vi också tex en Nybörjarpool, för de som är nybörjare på foto.

Det känns som om en nybörjarpool skulle vara en strålande ide´. Det skulle ju göra att alla som tycker att "dåliga" bilder stör inflödet av bilder för mycket slipper att bli irriterade över detta (de kan då bara låta bli att klicka på den poolen). Samtidigt mistänker jag att ganska många av de bilder som det ofta suckas över i många sammanhang (katt, hund, barn, familj osv) hamnar i en sådan pool, och därmed slipper även deb ilderna nöta på de mer krävandes ögon. Och, för min egen del, skulle det kännas väldigt lätt och även inspirerande att kunna gå in och ge konstruktiv kritik på uppenbara nybörjarbilder som faktiskt redan av författaren klassats som en nybörjarbild. Råden kan ju då ges på en nivå som är rimlig och lämplig.

ANNONS