Annons

LågISO D700 mm

Produkter
(logga in för att koppla)

interpix

Aktiv medlem
LågISO D700

Lyckas inte få kameran att gå under ISO 200. Jag har autoiso aktiverat med inställningen L1 och H1. Kameran klättrar till 1/8000s (full glugg i A-prioritet) men sedan överexoneras bilden istället för att isot sänks. Trycker jag på ISO-knappen visas L1 i toppdisplayen. Vad är fel?

Ytterligare ett irritationsmoment är att AF-knappen ibland fastnar i intryckt läge om man tryckt lite snett på den. Någon annan som har det problemet?

Senast ändrad:
Jag har inte stött på problemet, men varför skulle du vilja att den automagiskt går ner på 100 ISO? Köra bländare 1,4 i fullt dagsljus?

Om AF-knappen fastnar är den nog inte helt frisk, så det skulle jag lämna in kameran för att få fixat.

Auto-ISO funktionen har ISO200 som lägsta ISO. Däremot kan man ställa den att gå hela vägen upp, inkl de utökade lägena.

Auto-ISO funktionen har ISO200 som lägsta ISO. Däremot kan man ställa den att gå hela vägen upp, inkl de utökade lägena.

Tack Jesper det förklarar saken.

Anders, jag tycker den skulle kunna gå ner automatiskt om kortaste slutartid har uppnåts, just för dagsljus på stora bländaröppningar.

Ingvar, den är avstängd men det fungerar säkert utanför autoiso.

ANNONS
Götaplatsens Foto