Annons

Lögnhalsar på fotosidan. se

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Danlo

Avslutat medlemskap
Oj va mycket svordomar, shit, och jag som varit rädd för att bli banned från fotosidan varje gång skrivit fan.. Skönt att man inte behöver oroa sig för det längre :)
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Lägre än Glocalnet

Det skulle kunna bli en rolig tråd. Nu börjar det dock urarta. Att kalla någon för nedsättande ord eller t.o.m. använda ord som idiotjävel bara för att man har problem med stavning eller språk är ju ruttet! Det visar verkligen på vem som är sagda epitet!!! SKÄRP ER!!!
 

Jeppe

Aktiv medlem
Nu taggar ni ner och har ni inget vettigt att säga, så låt bli!

Städat lite personangrepp...
 

Chano

Aktiv medlem
Skärpa hur man vill

Kul att en sån här historia som är rätt banal kan hetsa upp.
Jag kommer ihåg att jag ljög en historia om en kamera som inte hade någon gräns för skärpan.
Alltså att man tog en närbild på en kotte och hade samtidigt skogen och horisonten lika skarp.
Ja..hur det kan gå.
Jag jobbar inom biltestindustrin och där är nu min skröna verklighet.
Att ställa in/trycka på en knapp för att hålla din bil i låst läge till framförvarande tar sin teknik.
Den tekniken behöver en oerhört tredimensionell bild.
Så..där var den.
Min bild blev sanning.
Sen att det nu vidareutvecklas till att man själv ska välja hur långt skärpedjup man vill ha utan att det påverkar varken tid eller bländare är ju rätt kul att vara med på.
Kameran är tyvärr inte i utveckling än annat än som fordonsdel, men den kommer.
-Anders
 

angelcom

Aktiv medlem
Hey Hey! Tagga ner nu!
Delvis OT: Kan det ligga NÅGOT uns av sanning i att några av oss (Inte vi som deltar i denna diskussion, men andra...) GÄRNA vill visa oss från vår bästa sida, inte bara genom kameraväskan. Vi har fotat det mesta, kan allt och är så himla proffsiga i alla lägen. Name och fackutrrycksdropping hit o dit. Men hur ser våra bilder ut?

OK! Hit me!
OBS! Jag har ingen Toy-o-rama kamra!
 

David G

Aktiv medlem
Så det var alltså ionget skämt?, och vem i hela världen är kristoffer löfström?

Sen kan man ju undra varför man använder den där kameraväskan-funktionen överhuvutaget? särskilt när den är sökbar och man har ett ovanligt namn, bor på en liten ort, eller på nått annat sätt är lätt att hitta. Om man känner för att skaffa t.ex. en Canon EOS 5D så är det bara att gå hit http://www.fotosidan.se/dp/productowners.htm?product=10031&skip=180 och hitta ett lämpligt offer.
Varför vill man göra sin (värdefulla) utrustning sökbar?, särskilt som det nu också finns en kart-funktion på fotosidan.
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Re: Skärpa hur man vill

Chano skrev:
Kul att en sån här historia som är rätt banal kan hetsa upp.
Jag kommer ihåg att jag ljög en historia om en kamera som inte hade någon gräns för skärpan.
Alltså att man tog en närbild på en kotte och hade samtidigt skogen och horisonten lika skarp.
Ja..hur det kan gå.
Jag jobbar inom biltestindustrin och där är nu min skröna verklighet......
-Anders
Med en ca 80.000 medlemmar kan man anta att några vill skryta lite. Angående oändligt skärpedjup så användes det fram till medeltiden då objektiv började användas av några få målare. Men oskärpan slog igenom först med fotografin.
 

Graal

Avslutat medlemskap
Re: Skärpa hur man vill

Chano skrev:
Kul att en sån här historia som är rätt banal kan hetsa upp.
Jag kommer ihåg att jag ljög en historia om en kamera som inte hade någon gräns för skärpan.
Alltså att man tog en närbild på en kotte och hade samtidigt skogen och horisonten lika skarp.
Ja..hur det kan gå.
Jag jobbar inom biltestindustrin och där är nu min skröna verklighet.
Att ställa in/trycka på en knapp för att hålla din bil i låst läge till framförvarande tar sin teknik.
Den tekniken behöver en oerhört tredimensionell bild.
Så..där var den.
Min bild blev sanning.
Sen att det nu vidareutvecklas till att man själv ska välja hur långt skärpedjup man vill ha utan att det påverkar varken tid eller bländare är ju rätt kul att vara med på.
Kameran är tyvärr inte i utveckling än annat än som fordonsdel, men den kommer.
-Anders
Det kuliga är att den kameran redan finns och fanns den dag camera obscura uppfanns kring år 1000 i Irak.. Hålkameran har oändligt skärpedjup, he he....
 

exp

Aktiv medlem
Nu har jag också köpt en 6x24.
Känner mig riktigt nöjd med den!

Nu är jag alltså den 3 i scandinavien som har en.
 

F1n

Aktiv medlem
Ja, det är nog sovdags....kunde dock inte låta bli att läsa tråden ´ett pretto möter pöbeln´ :)

Natti från Björn
 

violator

Aktiv medlem
Och vart finns kravet att man måste äga den för att få lägga den i sin kameraväska?

Man kanske borde visa kvitto innan man klickar på lägg till länken ...
 

anonymous

Avslutat medlemskap
violator skrev:
Och vart finns kravet att man måste äga den för att få lägga den i sin kameraväska?

Man kanske borde visa kvitto innan man klickar på lägg till länken ...
Kravet är ditt samvete och att "som man behandlar andra så bli man behandlad själv"

Men det säger väl inte så mycket till dig antar jag
 

anonymous

Avslutat medlemskap
Nu har ni, i alla fall några av er missuppfattat poängen med det hela! Inte fan bry jag om det finns fler kamera som mitt i det här landet och bry jag inte om heller att andra har ett likadant format heller. Det finns att köpa Fotoman http://www.fotomancamera.com/ . Det är ändå dina bilder som talar för dig och inget annat. Det är bara kamerans speciella historia som avslöjade hela historien.

Det hela handlar om och hur långt vi kan gå att lita på varandras utsago och inget annat.
Inget fisk kan simma i förgiftad vatten.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS