Annons

Lögnhalsar på fotosidan. se

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

PMD

Aktiv medlem
Istället för att irritera sig på den här tråden och önska att den stängs så kan man helt enkelt låta bli att läsa den.
 

anonymous

Avslutat medlemskap
m.bucht skrev:
Den här tråden har ju spårat ur fullständigt!!!

Stäng tråden för H*lvete!
Du verkar vara väldigt upprörd. Hör du till den skaran också som kanske säger lite för mycket om sig själv och i verkligheten är ......

Du fick ett förslag! Läs inte tråden!
 

anonymous

Avslutat medlemskap
RGB skrev:
Jamen vad är detta för tråd? Snacka om dagens i-lands problem..

Varför stänger inte admin tråden? Har den inte redan urartat med pajkastning och "slödder" och annat? Är inte ämnet tillräckligt uttömt?
Det tror jag inte! det handlar om fortfarande etik och moral!
 

avslutat2

Aktiv medlem
anonymous skrev:
Slarvat? Det gör jag med mina nycklar ibland! Ljuga är nåt helt annat!
Jag misstänker att en viktig poäng har undgått dig. Om jag talar osanning för att tillskansa mig fördelar är detta omoraliskt. Säg till exempel att jag ljuger om min identitet för att plocka ut någon annans pengar på banken, då är min handling klandervärd.

Men om jag skriver att jag bor i Göteborg fast att jag bor i Kungälv när jag registrera mig på en sida för att Kungälv inte finns som alternativ i rullisten, då är det knappast klandervärt för vem skulle ta skada av den osanningen?

Att ange att man har en superdupermiljonermegapixelfullformatimagestabilized kamera med en oerhörd mängd objektiv trots att man egentligen bara drömmer om den är knappast omoraliskt, möjligtvis patetiskt.
 

anonymous

Avslutat medlemskap
johnniedunberg skrev:

Att ange att man har en superdupermiljonermegapixelfullformatimagestabilized kamera med en oerhörd mängd objektiv trots att man egentligen bara drömmer om den är knappast omoraliskt, möjligtvis patetiskt.
Patetiskt, men varför skriva och göra detta? Är det sjhusst mot de andra? Och vad blir då nästa? Och nästa!
Och i slutändan vem kan man lita på då om alla gör så?
 

anonymous

Avslutat medlemskap
Leifer skrev:
Jag förstod nästan att du inte skulle ha något svar på det...
Det är svaret bara att du inte förstor, det kommer ifrån en känd filosof

Eller jag skulle ha sagt så här, om det inte är din skjorta så ta den inte på dig. Och det bara för att försöker förenkla det hela.
 

m.bucht

Aktiv medlem
anonymous skrev:
Du verkar vara väldigt upprörd. Hör du till den skaran också som kanske säger lite för mycket om sig själv och i verkligheten är ......

Du fick ett förslag! Läs inte tråden!
Är vadå??

Vad jag menar är att detta var ju en sak ifrån början mellan trådskaparen och en person till som hade råkat lägga denna fantastiska kamera i sin "kameraväska" utan att igentligen äga den.

Jag förstår inte bara vart trådskaparen vill komma med denna tråden?

Nu är det visst 5 som äger en sådan kamera!?

Denna tråden kommer bara att fortsätta innnehålla en massa ordbajs och inte leda till något mera.
Det är därför jag tycker att man kanske skulle stänga tråden.

Och jag är inte upprörd.
 

Melker Humala

Aktiv medlem
Kanske skulle Frank ha valt ett mindre värdeladdat ord istället för att kalla folk lögnare. En stilla vädjan om att var mer noggran med kameraväskan kanske hade gjort större nytta.

Jag måste nog erkänna att jag inte tar kameraväskan på något större allvar och kanske det inte stämmer riktigt i min heller. Jag tror dessutom att majoriteten av medlemmarna ser den som en fingervisning snarare än absolut sanning.

Därmed tycker inte jag att det är OK med påhopp och att kalla folk lögnare eller slödder. Dylikt beteende främjar ju inte trivseln på fotosidan direkt och personligen blir jag mer upprörd av att man kan hålla på på detta viset än en uppenbarlig miss med kameraväskan. Avsikten har ju inte varit att föra någon bakom ljuset. Dessutom så blev ju missförståndet utrett redan i den mailkonversation som trådstartaren hade innan tråden skapades.
 

Leifer

Avslutat medlemskap
anonymous skrev:
Det är svaret bara att du inte förstor, det kommer ifrån en känd filosof

Eller jag skulle ha sagt så här, om det inte är din skjorta så ta den inte på dig. Och det bara för att försöker förenkla det hela.
Att något sagts av en känd filosof försvarar inte din nedlåtande syn på andra människor.
 

anonymous

Avslutat medlemskap
m.bucht skrev:
Är vadå??

Vad jag menar är att detta var ju en sak ifrån början mellan trådskaparen och en person till som hade råkat lägga denna fantastiska kamera i sin "kameraväska" utan att igentligen äga den.

Jag förstår inte bara vart trådskaparen vill komma med denna tråden?

Nu är det visst 5 som äger en sådan kamera!?

Denna tråden kommer bara att fortsätta innnehålla en massa ordbajs och inte leda till något mera.
Det är därför jag tycker att man kanske skulle stänga tråden.

Och jag är inte upprörd.
Trådskaparen kanske försöker belysa ett vanligt problem här på fotosidan som vissa vill helt enkelt inte begripa!

DET ÄR OHEDERLIGT BETEENDE MOT DE ANDRA ATT PÅSTÅ ATT MAN HAR FAST MA INTE HAR. ATT DET INTE BORDE FÖREKOMMA ÖVER HUVUD TAGET. DET ÄR INGET SLARV SOM KANSKE LIKASINNADE FÖRSÖKER BORTFÖRKLARA! DET ÄR LÖGN!

Det är inte rätt vare sig mot dig själv eller mot oss andra!

Och det angår os alla eftersom etik och moral ska råda.
 

m.bucht

Aktiv medlem
anonymous skrev:
Trådskaparen kanske försöker belysa ett vanligt problem här på fotosidan som vissa vill helt enkelt inte begripa!

DET ÄR OHEDERLIGT BETEENDE MOT DE ANDRA ATT PÅSTÅ ATT MAN HAR FAST MA INTE HAR. ATT DET INTE BORDE FÖREKOMMA ÖVER HUVUD TAGET. DET ÄR INGET SLARV SOM KANSKE LIKASINNADE FÖRSÖKER BORTFÖRKLARA! DET ÄR LÖGN!

Det är inte rätt vare sig mot dig själv eller mot oss andra!

Och det angår os alla eftersom etik och moral ska råda.
OK Frank

Jag kan köpa ditt resonemang om etik och moral.
Vad jag också håller med dig om är att det vore kul om man kunde lita på att kameraväskan stämmer. Det kommer nog aldrig tyvärr att bli så.

Men du Frank, kom gärna med en ursäkt för "slödder och lögnare"

//m bucht
 

anonymous

Avslutat medlemskap
Melker Humala skrev:
Kanske skulle Frank ha valt ett mindre värdeladdat ord istället för att kalla folk lögnare. En stilla vädjan om att var mer noggran med kameraväskan kanske hade gjort större nytta.

Jag måste nog erkänna att jag inte tar kameraväskan på något större allvar och kanske det inte stämmer riktigt i min heller. Jag tror dessutom att majoriteten av medlemmarna ser den som en fingervisning snarare än absolut sanning.

Därmed tycker inte jag att det är OK med påhopp och att kalla folk lögnare eller slödder. Dylikt beteende främjar ju inte trivseln på fotosidan direkt och personligen blir jag mer upprörd av att man kan hålla på på detta viset än en uppenbarlig miss med kameraväskan. Avsikten har ju inte varit att föra någon bakom ljuset. Dessutom så blev ju missförståndet utrett redan i den mailkonversation som trådstartaren hade innan tråden skapades.
Men Frank är en tuff "son of a bitch" och ärlig gamla biker! Jag säger alltid vad jag tycker, jag blev uppfostrad så och bakkar inte för nåt. Om du vill undvika att höra mig Då får du skuta mig first! Till dess, innan det blir verklighet vassar jag min penna.

Och jag förstor inte varför ni försvarar folk som gjort "lite misstag i kameraväskan" hade inte blivit bättre om ni hade bara läst det hela utan något som hälst inblandning?
 

anonymous

Avslutat medlemskap
m.bucht skrev:
OK Frank

Jag kan köpa ditt resonemang om etik och moral.
Vad jag också håller med dig om är att det vore kul om man kunde lita på att kameraväskan stämmer. Det kommer nog aldrig tyvärr att bli så.

Men du Frank, kom gärna med en ursäkt för "slödder och lögnare"

//m bucht

Mitt ursäkt för lögnare och slödder låter så här!

Tjejer och killar! Är det inte din skjorta så ta det inte på dig!
De som är skyldiga förstår det ändå och känner sig träffad! Fast såna har inget samvete så det är inte alls säkert

Är det godkännt?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS