anonymous
Avslutat medlemskap
Nu är det klart och jag har misstänkt vid flera tillfällen att många medlemmar ljuger här på fotosidan om deras kunnande eller om deras utrustning. De beskriver mera sina drömmar och inte vad de verkligen är och har.
Ta till exempel en av mina kameror Tomiyama 6x24 cm Art panorama som har plötsligt två ägare här på fotosidan fast den kameran tillverkades bara en ex antal och varje kamera säljs med ett medlemskap till en klubb just byggdes kring den här kameran. Detta för att vi ska veta vem som äger det vem som säljer och hur många ägare kameran får under sin historia. Det startades av Tomiyamas försäljningschef och baserades på kamerornas serienummer. I för sig vi saknar fortfarande två ägare men det är absolute inte han!!!!
Nu den här killen anta har varit inne på min sida och såg kameran och naturligtvis tyckte att han också ska ha en! (Svenska Jante lagen) Det är okay och naturligtvis och underbart att folk skaffa sig udda kameror som berikar landets fotografi men? Han har inte räknat med ett och annat
Jag upptäckte detta häromdagen när Jag satte upp min Corrales och skrev ett brev till honom!
Det är kul att du har också en Tomiyama 6x24 men jag
undrar vad har du för serienummer på ditt? Tomiyama har
enbart tillverkade 38 st av den här typen och vi ägare
känner varandra ”worldwide”. Till och med vi har en hemlig
klubb där vi ge tips till varandra och anmäler
försäljning av kameror av den här typen den sista som
såldes är Steve's i England och den gick till en Amerikan
som heter Chris. Den såldes genom Ebay för £4780.
Intresserad av att veta vem har du köpt ditt när och var?
Hälsningar Frank.
Så här svarade han.
Hej Frank,
soory för det missförståmd som detta lett till, jag är
ägare till en 6x17
Tomiyama men det fanns inte som val på fotosidans
kameraväskalternativ...
Kul att det finns en club, hur många ägare finns i sverige
förutom dig?
Och det blev mitt svar.
Enligt klubben så är jag ensam så länge i Scandinavien men det finns två i
England och tre i Tyskland närmast! Därmot 6x17 finns det rätt så gott om
här i landet och i Scandinavien (min bästa vän har en i Nyköping som) men de har
inget klubb bara vi 6x24-ror. (Vi är så få)
6x17 är modellen där 6x24 utvecklades ifrån och det är en fin maskin men för
att du skulle göra bilder till utställningar då måste du ha en
förståringsaparat på 10x10". Redan till 6x17 måste du skaffa en 5x7" för att
4x5 inte räcker länge! Vad har du för optik på ditt?
Jag har en annan konstigt maskin som jag la upp nyligen (tänkte länge innan
jag gjorde det) det är en Corrales 360 degree kamera det är också udda och
har bara tillverkades i hundratal ex för att Rick Corrales dog i magcancer.
Tomiyama dog med har blivit påkörd av en bil i Tokyo.
Det är därför 6x24-an dog. 6x17 nästan är bättre motivmässigt än 6x24 an. Det
är nog otroligt svårt att komponera så "wide" att inte snacka om 360 degree. De kräver
en annan psykiskt tillstånd.
Min tanke var att det är ”bullshit” eftersom det fanns inget rubrik när jag la upp mesta av mina kameror heller men jag har uppmanat honom att korrigera det hela med att jag skrev dessa till honom.
”Förresten det är enkelt att rätta till misstagen! Ta en bild på din kamera och skrev ett eget förslag till kamera typ skriv en recession till och ta bort 6x24 an från din kameraväska och ersätt med det 6x17”.
Nu frågar jag er en sak, den här människan har lurat er i ett helt år så hur kan vi lita på att resten han säger är riktigt? Är det många av er likasinnade lögnare där ute? Då tycker jag att ni sätter igång och korrigerar detta i smyg fort som faaaaan!
Fortsättningsvis så kom inget svar på mina frågor angående 6x17 kameran och han tog inte bort kameran heller ifrån hans kameraväska och kom inget recessioner av 6x17 heller!
Ni kan kolla upp personen ifråga genom min sida när ni klickar på Tomiyama 6x24 Art kamera eller att leta fram er genom recessioner för kameror.
Sorgligt jävla historia som gör mig besviken!
Ta till exempel en av mina kameror Tomiyama 6x24 cm Art panorama som har plötsligt två ägare här på fotosidan fast den kameran tillverkades bara en ex antal och varje kamera säljs med ett medlemskap till en klubb just byggdes kring den här kameran. Detta för att vi ska veta vem som äger det vem som säljer och hur många ägare kameran får under sin historia. Det startades av Tomiyamas försäljningschef och baserades på kamerornas serienummer. I för sig vi saknar fortfarande två ägare men det är absolute inte han!!!!
Nu den här killen anta har varit inne på min sida och såg kameran och naturligtvis tyckte att han också ska ha en! (Svenska Jante lagen) Det är okay och naturligtvis och underbart att folk skaffa sig udda kameror som berikar landets fotografi men? Han har inte räknat med ett och annat
Jag upptäckte detta häromdagen när Jag satte upp min Corrales och skrev ett brev till honom!
Det är kul att du har också en Tomiyama 6x24 men jag
undrar vad har du för serienummer på ditt? Tomiyama har
enbart tillverkade 38 st av den här typen och vi ägare
känner varandra ”worldwide”. Till och med vi har en hemlig
klubb där vi ge tips till varandra och anmäler
försäljning av kameror av den här typen den sista som
såldes är Steve's i England och den gick till en Amerikan
som heter Chris. Den såldes genom Ebay för £4780.
Intresserad av att veta vem har du köpt ditt när och var?
Hälsningar Frank.
Så här svarade han.
Hej Frank,
soory för det missförståmd som detta lett till, jag är
ägare till en 6x17
Tomiyama men det fanns inte som val på fotosidans
kameraväskalternativ...
Kul att det finns en club, hur många ägare finns i sverige
förutom dig?
Och det blev mitt svar.
Enligt klubben så är jag ensam så länge i Scandinavien men det finns två i
England och tre i Tyskland närmast! Därmot 6x17 finns det rätt så gott om
här i landet och i Scandinavien (min bästa vän har en i Nyköping som) men de har
inget klubb bara vi 6x24-ror. (Vi är så få)
6x17 är modellen där 6x24 utvecklades ifrån och det är en fin maskin men för
att du skulle göra bilder till utställningar då måste du ha en
förståringsaparat på 10x10". Redan till 6x17 måste du skaffa en 5x7" för att
4x5 inte räcker länge! Vad har du för optik på ditt?
Jag har en annan konstigt maskin som jag la upp nyligen (tänkte länge innan
jag gjorde det) det är en Corrales 360 degree kamera det är också udda och
har bara tillverkades i hundratal ex för att Rick Corrales dog i magcancer.
Tomiyama dog med har blivit påkörd av en bil i Tokyo.
Det är därför 6x24-an dog. 6x17 nästan är bättre motivmässigt än 6x24 an. Det
är nog otroligt svårt att komponera så "wide" att inte snacka om 360 degree. De kräver
en annan psykiskt tillstånd.
Min tanke var att det är ”bullshit” eftersom det fanns inget rubrik när jag la upp mesta av mina kameror heller men jag har uppmanat honom att korrigera det hela med att jag skrev dessa till honom.
”Förresten det är enkelt att rätta till misstagen! Ta en bild på din kamera och skrev ett eget förslag till kamera typ skriv en recession till och ta bort 6x24 an från din kameraväska och ersätt med det 6x17”.
Nu frågar jag er en sak, den här människan har lurat er i ett helt år så hur kan vi lita på att resten han säger är riktigt? Är det många av er likasinnade lögnare där ute? Då tycker jag att ni sätter igång och korrigerar detta i smyg fort som faaaaan!
Fortsättningsvis så kom inget svar på mina frågor angående 6x17 kameran och han tog inte bort kameran heller ifrån hans kameraväska och kom inget recessioner av 6x17 heller!
Ni kan kolla upp personen ifråga genom min sida när ni klickar på Tomiyama 6x24 Art kamera eller att leta fram er genom recessioner för kameror.
Sorgligt jävla historia som gör mig besviken!