Annons

Lönt att köpa objektiv i Thailand, nån som testat?

Produkter
(logga in för att koppla)

Benjamin83

Aktiv medlem
Nån som testat köpa Objektiv i Thailand och är det billigare?

Hur fungerar det med garanti, står generalagenten i Sverige för den ändå, eftersom det är "deras" produkt?

Vet inte om det är billigare, men dom stora märkena brukar ha Världsgaranti på objektiv, men då måste du köpa från deras aukturiserade handlare på platsen, och inte från grey-market.

kent.

Sitter i HK med liknande tankar. Ringde Canon Sverige och de skiljer inte mellan gramarknad och vanliga gluggar nar det galler garantiarenden. Finns dessutom en trad har pa FS med nagon som fatt detta praktiskt bekraftat. Fritt fram altsa (for canon iallafall).

OK, mina föräldrar ska ner ett tag i vinter så de hinner väl hitta en riktig butik isf, men det är eventuellt Pentax som intresserar..

Vad är skillnaden på gråmarknad eller inte?
Är det att säljaren är dedikerad av tillverkaren att sälja deras produkter, och grå är då de som bara köper in och säljer utav allas märken?

Priserna får de väl se där nere isf.. Det skulle vara en uppskattad souvenir åt mig med en påse med gott o blandade objektiv.. :p

Kolla in denna butik i Bangkok, vet inte om de säljer pentax dock.

http://www.fotofile.net

Om du vill ha fler tips om att köpa i Thailand så finns det ganska många trådar om detta, dock tror jag de flesta ligger i Canon delen av forumet. Men prova att söka på fotofile, så kan du nog hitta en del.
/Mattias

ANNONS
Götaplatsens Foto