Annons

Laddarfråga 1D,,

Produkter
(logga in för att koppla)

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hallojs!

Jag har en fråga till er som æger en 1D, 1DII, 1Ds eller 1DsII. Jag tror att alla har samma laddare till batt,packen (BP-E3).

Min fråga gæller den ena knappen på laddaren dær det står "refresh" eller ngt liknande. Vad innebær den funktionen,,

Inser att frågan ter sig lite smådum nær jag læser den men ag postar ændå i hopp om ett svar;)!

Kanske ngn av eder snælla sjælar dærute vet en webbsida med denna slags info?

Tackar på førhand.
Mvh Niclas,

Refresh = Motionerar batteriet... Laddar ur helt och laddar upp igen.. Tar sin lilla tid. Det sägs att detta ökar batteriets prestanda. Bör göras ungefär 1 gång i månaden vid aktiv användning av batteriet

Refresh - laddning

När mina batterier tappade orken, efter ett år, fick jag rådet av Canon att köra fem refresh på raken. Första refreshen med laddning går på några timmar om batteriet är trött, medan de efterföljande tar 8 + 4,5 timmar (refresh + laddning).

En annan sak i sammanhanget; köpte ett piratbatteri från pixmania för under 500:- och dess kapacitet är betydligt högre än originalbatterierna..

Ja, jag har nu tre batterier till min kamera så strøm har jag i massor.

Ett av de batterierna jag har ær original och det ær det sæmsta, hmm;) Skall køra "refresh" på det ngr ggr på raken, kanske blir det bættre.

Tackar før svaren!

Mvh Niclas,

ANNONS
Götaplatsens Foto