Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LCD problem på 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

storm

Aktiv medlem
Fick hem min 7D för 2 veckor sedan o jag är överväldigad nu när jag börjar bli kompis med denna kamera.
Men LCD displayen får skiftningar i grönt ibland, eller rättare sagt ser ut som om det blir en lätt grön föskjutning av bilden (som spökbilder på analoga tv sändningen när du tittar på hockey o ser flera gubbar än vad det finns) Det ritas alltså upp extra kant på allt, Detta försvinner när jag justerar ner LCD styrkan till -1 i menyn. Kan även komma o gå som den vill när det varit på en stund .. värme ? Jag har uppdaterat till senaste mjukvaran. Är det någon annan som har liknande problem.? Får väl skicka in kameran, (o jag som precis fått den :-( )

Pratade med supporten och Zeiger Teknik AB tar imot kameran o fixar den på garantin trotts at den är köpt i Frankrike. Inga problem sa dom ,bara att skicka med kopia på kvitto och garantisedel.

ANNONS