Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Leica R och M42 till Nikon
- Trådstartare Tommy_H
- Start datum
Makten
Aktiv medlem
Vilken adapter avser du? De som finns att använda utan att modifiera objektiven ger antingen bara fokus på korta avstånd, eller så innehåller de linser och funkar som en kort telekonverterare. Inget av alternativen är särskilt tillfredsställande om det gäller såpass fina objektiv som Leica R, men kanske lite gammalt M42-mög kan vara kul.
Annars är ju Nikons bakåtkompatibilitet med egna äldre objektiv strålande, och marknaden är full av äldre Nikkorgluggar.
Annars är ju Nikons bakåtkompatibilitet med egna äldre objektiv strålande, och marknaden är full av äldre Nikkorgluggar.
Tommy_H
Avslutat medlemskap
Vilken adapter avser du? De som finns att använda utan att modifiera objektiven ger antingen bara fokus på korta avstånd, eller så innehåller de linser och funkar som en kort telekonverterare. Inget av alternativen är särskilt tillfredsställande om det gäller såpass fina objektiv som Leica R, men kanske lite gammalt M42-mög kan vara kul.
Jag avser följande adaptrar:
http://cgi.ebay.com/Leica-R-lens-to...ries?hash=item2ea628e278&_trksid=p3286.c0.m14
och
http://cgi.ebay.com/M42-Lens-to-NIK...ries?hash=item3ef08f5417&_trksid=p3286.c0.m14
/Tommy
Arne1453
Aktiv medlem
Jag såg att det nu finns adapter att köpa för att kunna använda Leicaoptik på Nikonhus. Är det någon som provat och kan delge oss andra lite erfarenheter här på fotosidan?
/Tommy
Jag har själv prövat en linsadapter för minoltaobjektiv på Nikonhus pga att jag hade Minolta sedan tidigare. Den ger överraskande bra skärpa men en hel del CA (lila skuggor) ute i kanterna. Med M42-adaptern kan du bara fokusera på nära håll.
pgmj
Aktiv medlem