Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranstider Technikdirekt

Produkter
(logga in för att koppla)

slammis

Aktiv medlem
Finns det någon som har erfarenhet av leveranstider från Technikdirekt i de fall de ej har varan på lager. Jag beställde för en månad sedan ett EF 70-200/4L och blev meddelad att varan ej fanns inne men har beställts. Har kontaktat dem två ggr sedan dess men får hela tiden svaret att leveranstiden är okänd.
 

Liax

Aktiv medlem
Kan bara säga att Technikdirekt är skit. Jag gjorde en beställning för ett tag sedan och fick beskedet att hälften av prylarna saknades. Och precis som i ditt fall kunde de inte ge något leveransbesked över huvud taget. Så jag mejlade och avbeställde prylarna omgående, sedan beställde jag från ac-foto istället. Fyra dagar senare fick jag paketet.

/Joakim
 

julgus

Aktiv medlem
AC-foto.de är inte felfria de heller... jag beställde ett gäng gluggar därifrån - samtliga fanns hemma enl uppgift, idag - 2 veckor senare får jag reda på att nu har de snart allt i min order om jag väljer att avboka mellanringarna som inte kommer förrän den sista maj..... kul.
 

slammis

Aktiv medlem
Hur kommer det sig att när man ställer förfrågan om leveranstid hos en vanlig fotohandlare som inte har linsen på lager så svarar de att det tar två dagar medan TD inte får någon leverans under en hel månad och kan inte ens ge en preliminär uppskattning? Säljer Canon sina produkter till olika priser beroende på vilka krav på leverans beställaren ställer?
 

T_M

Aktiv medlem
Även jag undrar ifall det finns...

...någon som har koll på hur lång väntetid technikdirekt har på optik ifall det inte finns i lager?

har nu väntat 4v på ett canon optik!
 

Daniel Ahlin

Aktiv medlem
Jag hande nog tur. Fick leveransbesked som sa 3 veckor men fick mina grejor efter 5 dagar.

Dessutom fick jag en julklapp av dom i julas.
 

Pongu

Aktiv medlem
Alla mina prylar verkar finns inne. Ordern blev klar igår. Hur lång tid tar DHL på sig? Det brukar bara vara ett par tre dar eller?

/Pontus
 

lukin

Aktiv medlem
Hade jag tur?

Beställde min D70 från Technikdirekt sent på kvällen den 1/5. Sen var det helgdagar (kristi flygare), men kameran fanns ändå att hämta ut på mitt utlämningsställe den 8/5. Helt godkänt tycker jag. Dock är deras information till kunderna om leveranstider osv. dålig.
 

Kakelgasten

Aktiv medlem
Beställde min kamera (20D) en lördag...onsdagen därefter var den levererad.

Har även beställt vid 2 andra tillfälle från dom.
Sist så var det ett EF-S 60/2.8 USM Macro som det tog nästan 4 veckor.

Men jag fick ett mail varje vecka där dom sa att den fortfarande var resnoterad....utan att jag bad om att dom skulle skicka.

Jag tycker dom är toppen att handla från.

[Edit]
Beställde motljusskydd till ovan nämnda objektiv från Scandinavianphoto...skulle finnas på lager enligt dom själva, men har fortfarande inte fått det efter 2 veckor...så även svenska butiker kan suga...
 

T_M

Aktiv medlem
Min tålamod börjar brista och jag är bra sugen på att avbeställa...

Jag ger dom en vecka till tror jag, nja kanske två :)

tack alla för svaren!
 

AJä

Aktiv medlem
Jag har varit med om långa leveranstider, bland annat när jag köpte vinkelsökare och EF 100/2.8 macro. Några leveranstider kunde dom inte lämna. Tycker iofs inte att det var ett problem just då men jag kan absolut förstå om man vill ha sina saker hyggligt fort. Bäst hade det förstås varit om det var riktigt billigt och att man fick prylarna snabbt, men jag lät pengarna styra och accepterade väntetiden.

Dom borde kunna lämna ett säkrare leveransbesked, det skulle dom helt klart tjäna på.
 

Hellgren

Avslutat medlemskap
Har beställt från Technikdirekt tre gånger, och fått paketen inom en vecka varje gång.

Kan dock hålla med om att informationen om hur lång tid det kommer ta inte är den bästa...
 

myrslok

Aktiv medlem
julgus skrev:
AC-foto.de är inte felfria de heller... jag beställde ett gäng gluggar därifrån - samtliga fanns hemma enl uppgift, idag - 2 veckor senare får jag reda på att nu har de snart allt i min order om jag väljer att avboka mellanringarna som inte kommer förrän den sista maj..... kul.
De har nog relativt stor omsättning i den affären och kanske inte 100% administration. Var inne i butiken förra veckan i Aachen och enligt första säljaren hade de minst ett ET-67 motljusskydd inne för att sedan efter en stund konstatera att de nog ändå ändå var slutsålda. 3 dagar är enligt säljaren standardtiden för dom att få in sakerna från Canon i Tyskland förutsatt att Canon då har grejerna i lager.

// Mats
 

d-play

Aktiv medlem
Jag beställde en Canon EOS 350D och ett 50mm f/1.8 från Technikdirekt.

8 maj: Fick min "Order confirmation".
11 maj: Fick min första "Versandinformation" där objektivet inte fanns med.
23 maj: Nu hade de fått in objektivet men jag hade då bytt kreditkort, så efter att jag mejlat mitt nya nummer och bett dem att också skicka ett minneskort också så skickades paketet iväg den 31 maj, fraktfritt förstås.
2 juni: Paktet levereras till min dörr.

Har man inte bråttom tycker jag Technikdirekt funkar alldeles utmärkt. OK, man får vänta lite extra, men det är det värt tycker jag. De var ju också snälla att ändra min order så jag också kunde få med ett minneskort fraktfritt.
 

Pongu

Aktiv medlem
Min order behandlades dagen efter att jag lagt den på kvällen och jag fick ett mail om att jag var tvungen att skicka in kopia på kortet. Dagen efter att jag gjort det fick jag Versandinformation, den 30:e maj. I fredags den 3:e juni fick jag avin i brevlådan. Det gick himla smidigt tycker jag och nu har man en tysk manual att öva sig med!

Men, som sagt tidigare, de kunde ju gärna ha information på hemsidan om prylarna finns inne eller inte...

/Pontus
 

Clouseau

Aktiv medlem
Tog fem arbetsdagar från order tills att jag hämtade på posten när jag köpte min D70 förra sommaren.
 

A.Juhlin

Aktiv medlem
Är inne på 5te dagen av väntan på mitt Tamron 28-75, och det enda jag fått är en orderbekräftelse. Hoppas det inte tar allt för lång tid till, har jobbat en del med lagerföring och det känns som om ett 28-75 2.8 SKA bara finnas i lager eller vara på väg in.

Det som ligger och gnager i bakhuvudet är att första planen var att en bekant skulle ta med sig objektivet från staterna dock var det slut i alla affärer han försökte med, bla. B&H, måtte det inte vara restat från fabrik då kan det nog ta ett tag.

Men det känns inte fel att spara pengarna, ska jag handla i Sverige får jag lov att spara minst en månad till förmodligen 2.
 
ANNONS